Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Vad sysslade man med "på spåret"

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vad sysslade man med "på spåret"

Löpsedlarna var väldigt ilskna idag. Lägg ner skräpet var det som stod med stora bokstäver. Själv tittar jag inte på sådant.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Vad sysslade man med "på spåret"

Det kanske är löpsedlarna du borde sluta läsa istället?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Löpsedlarna var väldigt ilskna idag. Lägg ner skräpet var det som stod med stora bokstäver. Själv tittar jag inte på sådant.
    Jag tittade inte heller, men jag hörde att man pratade om "på spåret" på radion (P1) igår. Allmänheten verkar tycka att frågorna blivit alldeles för svåra.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ranland Visa inlägg
    Jag tittade inte heller, men jag hörde att man pratade om "på spåret" på radion (P1) igår. Allmänheten verkar tycka att frågorna blivit alldeles för svåra.
    Nej, det är en person som kallas "frågekonstruktör" för att han extraknäckt som sådan, enligt egen utsaga, och som av Aftonbladet benämns "frågeexpert" och som enligt samma tidning "rasar". Det hela grundar sig på att han har skrivit en insändare på DN Åsikt och ondgjort sig över frågornas svårighetsgrad och när det nått Aftonbladet är det snarast synd om deltagarna.

https://www.dn.se/asikt/fragorna-i-s...-ar-for-svara/
    https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rde-laggas-ner

Senast redigerat av ztenlund den 2018-12-22 klockan 13:09:44.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Så farligt var det väl inte. Min hustru och jag ledde över båda lagen fram till dess det var frågor om Somalia. Där blev det noll.

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Det känns som att en viss person inte har fått vara med och göra frågorna och är lite trumpen över det.. Frågekonstruktörer vill väl också fakturera antar jag.

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Det kanske är löpsedlarna du borde sluta läsa istället?
    Hur bär man sej åt då när löpsedlarna SKRIKER ut sina åsikter. Blunda går ju inte.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Faktum är ju dock att frågorna har blivit svårare för "gemene man" på sista tiden.
    (Att man tog Rosella från Kapellskär till Mariehamn,som tydligen var jättesvårt för vissa,var verkligen trevligt och udda)/Ulf

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det man kan ifrågasätta är programmets namn "På Spåret". Igår åktes det bara båt och bil. Enda kopplingen till spår var frågan vad det är för bana som passerar Jokkmokk. Bara ena laget vistte rätt svar.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Hur bär man sej åt då när löpsedlarna SKRIKER ut sina åsikter. Blunda går ju inte.
    Stanna hemma?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    Faktum är ju dock att frågorna har blivit svårare för "gemene man" på sista tiden.
    (Att man tog Rosella från Kapellskär till Mariehamn,som tydligen var jättesvårt för vissa,var verkligen trevligt och udda)/Ulf
    Vem påstår och avgör att frågorna är svårare ?
    Jag tycker det verkar vara en lagom nivå vilket väl bekräftas av svarsnivån för de tävlande.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Stanna hemma?
    Eller att ALDRIG överhuvudtaget skriva ett inlägg på PV. Då slipper man ju alla dumma märkvärdiga svar. Gokväll och farväl.
    .

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Man säger ju öppet att det är Sveriges svåraste frågesport så det är klart att en del frågor är svåra. Dock klarar sig ju de flesta deltagarna bra och själv klarar jag rätt många frågor, även om inte alla är lika lätta som 'Inlandsbanan'. Jokkmokk på 10 poäng, Adenviken, Bruce Springsteen och Alf Robertsson var något av det jag klarade direkt men de som inte gjorde det kanske skriker i Aftonbladet!!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Per K Visa inlägg
    Man säger ju öppet att det är Sveriges svåraste frågesport så det är klart att en del frågor är svåra. Dock klarar sig ju de flesta deltagarna bra och själv klarar jag rätt många frågor, även om inte alla är lika lätta som 'Inlandsbanan'. Jokkmokk på 10 poäng, Adenviken, Bruce Springsteen och Alf Robertsson var något av det jag klarade direkt men de som inte gjorde det kanske skriker i Aftonbladet!!
    Eftersom tävlingsteamen når ungefär de genomsnittliga poängtal man brukar få så kan man nog avfärda att det blivit svårare. Och de tävlande är ju visserligen kända men kanske inte för någon exceptionell allmänbildning så de är väl på ett ungefär som en genomsnittssvensk. Jag tycker i vart fall det är skönt när själva tävlingsmomentet tas seriöst , sedan är det ju samtidigt underhållning.
    Och det var inte alltid så enkelt förr heller..... minns en omgång när det tydligen stod helt stilla hos de tävlande , hela Sverige måste ha sett att det pekade mot Danmark och alldeles särskilt Köpenhamn men teamet grubblade på allt lägre nivåer , så kom tvåpoängsfrågan med ledtråd ”kommer du med båt så köp en hamn”, då ramlade poletterna ner och svaret blev : ”Århus”.
    Och inspelningsteamet imponerar med en del mycket exotiska destinationer. Ulan Bator, Bagdad, Pyong Yang, Mogadishu
    Säkert inga problem få tillstånd i Somalia men det händer ju saker där... , men hur i jesse namn fick dom tillstånd att filma i Nord-Korea där en vanlig turist inte får gå ut på gatan ensam ?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Oförglömligt också när resmålet var Göteborg och Peter Apelgren inte kom på det, fast han bor där, förutom då att programmet även görs i Göteborg.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av LasseE Visa inlägg
    Det man kan ifrågasätta är programmets namn "På Spåret". Igår åktes det bara båt och bil. Enda kopplingen till spår var frågan vad det är för bana som passerar Jokkmokk. Bara ena laget vistte rätt svar.
    Alltså en utslagsgivande fråga.
    Lagom svår.
    Utmärkt!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Vem påstår och avgör att frågorna är svårare ?
    Jag tycker det verkar vara en lagom nivå vilket väl bekräftas av svarsnivån för de tävlande.
    Instämmer.
    Min uppfattning är att det varit ganska höga resultat hittills i år, och ofta av bägge lagen, och det är inga tävlande som bara svävar på målet, och nykomlingarna igår hängde ju bra med.

Sen är det förstås en massa saker som jag själv inte vet (t.ex. fotomodeller och modern musik) men det skall ju vara utslagsgivande.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •