Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: Snälltåget 3940

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Snälltåget 3940

Någon som vet vad som hänt med 3940?
    Skulle gått 9.18 från Malmö men har inte åkt ännu (står i Lund och väntar och ingen annan info än avgångdtid som flyttas fram)

Senast redigerat av Mattias C den 2018-12-21 klockan 09:59:12.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Snälltåget 3940

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Någon som vet vad som hänt med 3940?
    Skulle gått 9.18 från Malmö men har inte åkt ännu (står i Lund och väntar och ingen annan info än avgångdtid som flyttas fram)
    Du får göra en liten julsaga av om hur du så småningom kommer till Västervik.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Du får göra en liten julsaga av om hur du så småningom kommer till Västervik.
    Ja, börjar ju bli lite fruset efter 50min på perrongen. Ingen info ännu om varför tåget inte kommer.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Ja, börjar ju bli lite fruset efter 50min på perrongen. Ingen info ännu om varför tåget inte kommer.
    Nu verkar det ha börjat röra på sig från Malmö.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Nu verkar det ha börjat röra på sig från Malmö.
    Ja, Burlöv 65min sent

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Nu fick jag ett SMS:

Hej,
    Ditt tåg 3940 är idag 2018-12-21 försenat med ca 65 minuter vid avgång från XXXXX, pga ett tidigare tillbud. Vi beklagar förseningen och vill be dig vara uppmärksam på utrop och skyltning på stationen.

Med vänliga hälsningar
    Snälltåget

Undrar var XXXXX ligger

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Nu fick jag ett SMS:

Hej,
    Ditt tåg 3940 är idag 2018-12-21 försenat med ca 65 minuter vid avgång från XXXXX, pga ett tidigare tillbud. Vi beklagar förseningen och vill be dig vara uppmärksam på utrop och skyltning på stationen.

Med vänliga hälsningar
    Snälltåget

Undrar var XXXXX ligger
    Mall of Snälltåget kanske?

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Nu fick jag ett SMS:

Hej,

Med vänliga hälsningar
    Snälltåget

Undrar var XXXXX ligger
    Trafikverket har registrerat händelsen på Malmö C som "Växling utöver plan". Så att händelsen ägt rum på Malmö C eller på uppställningsspåren därstädes kan vi nog slå fast. Däremot kan jag inte hjälpa till med orsaken till den extra växlingen mer än att, som redan sagt, Snälltåget själva i SMS-utskick uppger att det handlar om ett tillbud.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Nordman1970 Visa inlägg
    Trafikverket har registrerat händelsen på Malmö C som "Växling utöver plan". Så att händelsen ägt rum på Malmö C eller på uppställningsspåren därstädes kan vi nog slå fast. Däremot kan jag inte hjälpa till med orsaken till den extra växlingen mer än att, som redan sagt, Snälltåget själva i SMS-utskick uppger att det handlar om ett tillbud.
    Jag fick senare ett nytt SMS och då var det fordonsfel i kombination med växelfel:

Hej!

På din resa med oss idag med tåg 3940 i vagn 14 så vill vi informera om att högtalarna i din vagn dessvärre är ur funktion. Vi ber dig att vara uppmärksam på din destination och om du har någon anslutning vidare med tåg/buss hänvisar vi till tågpersonalen ombord som med glädje är behjälpliga. Vi lämnade Malmö med en försening på 65 minuter på grund av ett fordonsfel samt ett växelfel i Malmö gjorde att vi förlorade mer tid.

Vi på Snälltåget beklagar det inträffade, men vill ändå passa på att hälsa dig välkommen ombord och önskar en trevlig resa!

Med vänliga hälsningar
    Snälltåget

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Är framme i Linköping men tåget till Västervik är inställt och vi ska "Invänta info". Får se hur det går.

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Är framme i Linköping men tåget till Västervik är inställt och vi ska "Invänta info". Får se hur det går.
    Ersättningsbussen går från hållplats D2, det är långt bort förbi planen med alla länstrafikbussar och sedan ut mot gatan. Missar du den går nästa tåg 16.10.
    Men du får väl kolla med andra personer som står där om bussen har gått eller inte. Eftersom det verkar blivit akut inställt kanske inte bussen hann dit till ordinarie avgångstid.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ersättningsbussen går från hållplats D2, det är långt bort förbi planen med alla länstrafikbussar och sedan ut mot gatan. Missar du den går nästa tåg 16.10.
    Men du får väl kolla med andra personer som står där om bussen har gått eller inte. Eftersom det verkar blivit akut inställt kanske inte bussen hann dit till ordinarie avgångstid.
    Nej, vi fick vänta en bra stund. Nu har bussen lämnat Resecentrum. Det var rätt trångt vid D2, FlixBus och Nettbuss hade bussar till mer avlägsna destinationer.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Eftersom det verkar blivit akut inställt kanske inte bussen hann dit till ordinarie avgångstid.
    Man valde ganska sent att koppla ihop två Y31:or till Kalmar. 8561 mot Kalmar lämnade Linköping med en förening på 13 minuter och med ca 120 resenärer ombord.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •