Hej!
Jag var lite nyfiken på hur ofta förare hos SJ blir omledda så pass att man behöver slå i linjeboken "där ute" om det blir en sen omledning. Eller finns STH/sträckor klara för förarna att slå i? Tänker att det kan vara lite bökigt om det är en sträcka man inte är van vid och kanske behöver använda sig av flera olika linjeböcker. Kanske inte det allra lättaste under stress. Tycker det själv är bökigt och då är man bara i skolbänken och kan be om hjälp.
T.ex. Stockholm-Göteborg med omledning Eskilstuna från Södertälje tex - kan tänka mig att STH behöver ändras i ATC under någon sträcka där? Är det nåt man får sitta och slå i självmant om situationen uppstår?
Och en annan fundering: Om fordonet, säg en x2 har STH 140 på en A10 bana (som jag tror det är någonstans på den omledningen?) men man har 200 inställt i ATC - Vad kan ske i detta fall?
Mvh
Lokförarelev