Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 41

Ämne: Sundsvallståg för morgonpigga

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sundsvallståg för morgonpigga

Upptäckte av ren tillfällighet att det går ett rejält tidigt snabbtåg 590 från Stockholm till Sundsvall med avgång 03.36 och ankomst Sundsvall 07.38.

Dessutom stannar det på för SJ snabbtåg på lite ovanliga platser som Ljusne, Iggesund och Gnarp.

Vad är det för tankar bakom detta tidiga tåg och dess uppehåll på dessa lite ovanliga stationer?

- Är det bara för att vara på plats i Sundsvall i god tid till 08.00?

/Jan-Erik

PS: Idag verkar tåget ha problem med att komma förbi Ljusne ( och Arlanda ) av någon anledning som någon kanske vet mera om?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Sundsvallståg för morgonpigga

Läs gärna denna tråd:
    https://www.postvagnen.com/sjk-forum...6999-Fakirtåg

(Men din hade bättre rubrik)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Läs gärna denna tråd:
    https://www.postvagnen.com/sjk-forum...6999-Fakirtåg

(Men din hade bättre rubrik)
    Tack.

Sökte på "590" innan jag skrev inlägget men fick ingen träff.
    Märkligt men jag sökte kanske på fel sätt.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av arskortguldsj Visa inlägg
    Tack.

Sökfunktionen verkar fungera dåligt (inte alls) med korta sökord.

Det diskuterades här https://www.postvagnen.com/sjk-forum...sökfunktionen Men vi kom inte fram till något.

Senast redigerat av Mattias C den 2018-12-18 klockan 08:17:39.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Sökfunktionen verkar fungera dåligt (inte alls) med korta sökord.

Det diskuterades här https://www.postvagnen.com/sjk-forum...sökfunktionen Men vi kom inte fram till något.
    Tack.
    Känns trots allt bättre nu att det inte var den gamle mannen som strulade.

PS: Har i morgon bokat 590 och tillbaka med 567 om jag orkar upp i tid till nattbussen 02.39 från Haninge Centrum. Men osvuret är bäst.

Senast redigerat av arskortguldsj den 2018-12-18 klockan 08:23:40.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Tack.
    Känns trots allt bättre nu att det inte var den gamle mannen som strulade.

PS: Har i morgon bokat 590 och tillbaka med 567 om jag orkar upp i tid till nattbussen 02.39 från Haninge Centrum. Men osvuret är bäst.
    Jag antar att du fortfarande har sådant årskort att du reser i 1 klass. Jag ser fram emot rapport i Postvagnen om frukostservering och om beläggning på olika delsträckor i såväl 1 som 2 klass. I den mån du är vaken, förstås.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag antar att du fortfarande har sådant årskort att du reser i 1 klass. Jag ser fram emot rapport i Postvagnen om frukostservering och om beläggning på olika delsträckor i såväl 1 som 2 klass. I den mån du är vaken, förstås.
    Jovisst har jag årskort men jag måste upp ruskigt tidigt i morgon så osvuret är klart bäst.
    Har missat tidiga måndagsavgången tidigare till Malmö så bli inte besviken om ....

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Jovisst har jag årskort men jag måste upp ruskigt tidigt i morgon så osvuret är klart bäst.
    Har missat tidiga måndagsavgången tidigare till Malmö så bli inte besviken om ....
    Det går ju fler tåg...

Det har tidigare sagts att 590 ersätter ett tidigt X-tåg, så det är kanske främst efter Gävle det blir fler resande, men vem vet. Det kan också vara omloppsskäl att SJ vill köra ända från Stockholm.
    Så, jag ser fram emot en kort rapport.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det går ju fler tåg...

Det har tidigare sagts att 590 ersätter ett tidigt X-tåg, så det är kanske främst efter Gävle det blir fler resande, men vem vet. Det kan också vara omloppsskäl att SJ vill köra ända från Stockholm.
    Om jag fixar att komma iväg blir det en film till min Youtubepublik men naturligtvis också en kort textbaserad avrapportering till PV.
    Men allt givet att jag kommer iväg.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tack.

Om man söker på google istället för lokalt på postvagnen får man även upp den här lite äldre tråden:

Söksträng:"site:www.postvagnen.com/sjk-forum 590", funkar mycket bättre om man söker på något annat än ett nummer. :)

https://www.postvagnen.com/sjk-forum...holm-Sundsvall

Senast redigerat av abk den 2018-12-18 klockan 10:17:30.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Om jag fixar att komma iväg blir det en film till min Youtubepublik men naturligtvis också en kort textbaserad avrapportering till PV.
    Men allt givet att jag kommer iväg.
    Jag skrev i den andra tråden att det eventuellt kunde attrahera klimatmedvetna affärsresenärer till Sundsvall, något som ifrågasattses av andra. Det vore intressant att se om detta kan bekräftas eller förkastas.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

En ännu obesvarad fråga....

Hur är det med öppethållningen på Stockholm C vid denna tidiga avgång? Kan man gå ombord utan att smyga sig kvar på plattformen då stationen stänger?

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Yaken Visa inlägg
    Jag skrev i den andra tråden att det eventuellt kunde attrahera klimatmedvetna affärsresenärer till Sundsvall, något som ifrågasattses av andra. Det vore intressant att se om detta kan bekräftas eller förkastas.
    Ja, med det förbehållet att vi bara är inne på andra veckan sedan tåget började gå. Det tar väl ibland lite tid innan sådana här nyheter i trafikutbudet blir kända bland kunderna.

Medlem
    nov 2017

Dubbelpostning igen. Jag har skrivit förut om eländet att jag efter att ha postat ett inlägg inte kommer ur det, utan får en ny dialogruta av min webbläsare. Den här gången klickade jag på "Lämna sidan", och då blev det dubbelpostat. Nästa gång ska jag se vad som händer om jag väljer "Stanna kvar på sidan".

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-12-18 klockan 10:56:46. Anledning: Ändrat dubbelpostat inlägg till en förklaring

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: En ännu obesvarad fråga....

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Hur är det med öppethållningen på Stockholm C vid denna tidiga avgång? Kan man gå ombord utan att smyga sig kvar på plattformen då stationen stänger?
    Längst ned på denna sida framgår att alla delar av stationen öppnar redan kl 03.00. Det framgår också att om man vill tillbringa natten i stationen får man hållas i Övre eller Nedre hallen (således ej Centralhallen) fram till kl 02.15, sedan blir det till att njuta friska luften i trekvart.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Dubbelpostning igen. Jag har skrivit förut om eländet att jag efter att ha postat ett inlägg inte kommer ur det, utan får en ny dialogruta av min webbläsare. Den här gången klickade jag på "Lämna sidan", och då blev det dubbelpostat. Nästa gång ska jag se vad som händer om jag väljer "Stanna kvar på sidan".
    Har du testat att helt sonika stänga sidan och ignorera valet mellan "Lämna sidan" och "Stanna kvar på sidan"? Det kan vara så illa att det är enda möjligheten att undvika dubbelpostning.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Sundsvallstågen har signalproblemen

PS: Idag verkar tåget ha problem med att komma förbi Ljusne ( och Arlanda ) av någon anledning som någon kanske vet mera om?
    Något banarbetsproblem mellan Gävle och Söderhamn. Signalfel tydligen. Fortsatt med förseningar där.

https://www2.sj.se/sv/trafikinfo/tra...ate/2018-12-18

Ex. Tåg 562 på https://jvgfoto.se/trafikinfo/tag/?nr=562&tpl=Shv Det saknas tidsuppgifter mellan Gävle och Söderhamn.

Edit: Ser att sträckan Kilafors - Söderhamn kommer till användning.
    https://jvgfoto.se/trafikinfo/tpl/?tpl=Mb&nr=81371
    Tåg omleds.

Senast redigerat av Ville den 2018-12-18 klockan 12:33:41.

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det går ju fler tåg...

Spännande med SJ-Snabbtåg i lokaltågstrafik. Hoppas det inte uppstår oklarheter med X-trafikbiljetternas giltighet på tåget, annars erbjuder SJ smakfulla priser på 1kl frukostbiljetter mellan Iggesund och Gnarp, 95:-.

Skulle kolla uppgifterna i tidtabell 41 (Stockholm-Umeå) men fann en trunkterad utgåva av tabell 41. Får man göra så?

Senast redigerat av Jens den 2018-12-18 klockan 11:58:50.

Passagerare
    Medlem
    jun 2018

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    "OBSERVERA att endast en dörr är öppen på Stockholm Central den tiden på dygnet. För att ta dig till tåget använder du dörren som ligger vid övre hallen, i hörnet av Klarabergsviadukten och Nils Ericsons Plan. Via den dörren tar du dig enkelt ner till spår 17 som tåget går ifrån." enligt SJ

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Andreas S Visa inlägg
    "OBSERVERA att endast en dörr är öppen på Stockholm Central den tiden på dygnet. För att ta dig till tåget använder du dörren som ligger vid övre hallen, i hörnet av Klarabergsviadukten och Nils Ericsons Plan. Via den dörren tar du dig enkelt ner till spår 17 som tåget går ifrån." enligt SJ
    Exakt
    Fick i morse detta SMS från SJ

" Hej!
    Inför din resa i morgon bitti, från Stockholm C kl. 03.36 (tåg 590): Använd entrén till övre hallen, på Klarabergsviadukten 59. Därifrån tar du dig enkelt ner till ditt tåg. Trevlig resa! "

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •