Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Osnygg manövervagn [SE]

Passagerare Johan Wahlstedts avatar
    Medlem
    mar 2018

Osnygg manövervagn [SE]

Någon uttryckte viss skepsis kring amerikanska manövervagnars skönhet, men jag vet inte riktigt om våra svenska AFM7:or är så vackra heller... För ungefär tio år sedan vände denna otvättade AFM7:a i Kristianstad.

Rc loken tycker jag är ganska proportionerliga som jämförelse. Och just i det här fallet inte lika oputsat.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Osnygg manövervagn [SE]

Yngve på vift.

Tack för bilderna!

Ej aktiv
    Medlem
    mar 2018

Fast nog är den översta bilden från Hässleholm och inte Kristianstad? Jag har inte så mycket emot utseendet på manövervagnen, den ser intelligent ut med den höga pannan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Fast nog är den översta bilden från Hässleholm och inte Kristianstad? Jag har inte så mycket emot utseendet på manövervagnen, den ser intelligent ut med den höga pannan.
    Nog är väl båda bilderna från Hässleholm. Dom vagnarna gick väl i den trafiken i något år?

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Fransson Visa inlägg
    Nog är väl båda bilderna från Hässleholm. Dom vagnarna gick väl i den trafiken i något år?
    Jag har bilder från maj 2005 och november 2006 med AFM7 i ordinarie trafik på traden Kristianstad - Helsingborg. Det finns säkert andra som har tidigare och senare bilder. Nog var det väl i ett par tre år eller så, som AFM7 gick där?

Senast redigerat av Hans Broman den 2018-12-17 klockan 22:07:33.

Passagerare Johan Wahlstedts avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Ehh, naturligtvis... Båda bilderna är från Hässleholm.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

[QUOTE=Johan Wahlstedt;40665]
    Någon uttryckte viss skepsis kring amerikanska manövervagnars skönhet, men jag vet inte riktigt om våra svenska AFM7:or är så vackra heller... För ungefär tio år sedan vände denna otvättade AFM7:a i Kristianstad.

Det syns ganska så bra på den här bilden att AFM7 är en transplantation av en Rc(3?) hytt på gaveln av en 80-talsvagn.
    En brittisk lokbok noterar att den generationen av vagnar får en Rc att se liten ut...
    Litet ansikte på stor skalle borde bli lite konstigt.

Senast redigerat av stefan skoglund den 2018-12-19 klockan 10:42:17.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Nu i svart, och lågt stående sol, i Norrköping 2010. Finns lokomotorn kvar?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag har bilder från maj 2005 och november 2006 med AFM7 i ordinarie trafik på traden Kristianstad - Helsingborg. Det finns säkert andra som har tidigare och senare bilder. Nog var det väl i ett par tre år eller så, som AFM7 gick där?
    Jag har bild på en AFM7 i Malmö i april 2007. Därefter sattes AFM7 in i tåg Eskilstuna-Stockholm, där jag pendlade på den tiden, i augusti 2007 så sluttiden för AFM7 i Skåne kan nog sättas till det året.
    / GNl

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •