Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Långt till lussebullarna i luciatåget

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Långt till lussebullarna i luciatåget

Mitt luciatåg i dag är IC 608 från Karlstad till Stockholm. Jag sitter i sista vagnen, vagn 2, och angripen av törst söker jag mig till restaurangvagnen, en R4:a som visar sig gå främst i tåget som vagn 6. Vagn 2 är en AB7(?) och den är sprängfylld. Andraklassvagnarna 3, 4 och 5 har enstaka resenärer. Jag vinglar fram genom tre nästan tomma vagnar för att tillfredsställa mitt behov.

Vad är nu detta? Vill SJ att folk ska köpa förtäring på tåget? Eller är 608 felrangerat?

Jag bara frågar.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Långt till lussebullarna i luciatåget

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    En spännande nyhet. SJ skulle således av folkhälsoskäl ha börjat med att sälja platser så långt från den medförda serveringsdelen som möjligt.

Vi kan alltså vänta oss att kommande minskade bistroutrymme i nya X2000 inreds i vagn 7.
    Ja, det vore väl rimligt ur tillgänglighetssynpunkt? Då hade ju även rullstolsburna kunnat handla i bistron?

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Värre kan det vara ... 32 gaveldörrar plus ett otal mellandörrar att öppna blev det men kaffe fick man.
    Jag hoppas det var gamla hederliga 60-talsvagnar med rejäla dörrar med draghandtag! Och inte de mesiga moderna med automatisk knappstyrd öppning. Man får ju knappt någon armträning som det är numera.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Yaken Visa inlägg
    Jag hoppas det var gamla hederliga 60-talsvagnar med rejäla dörrar med draghandtag! Och inte de mesiga moderna med automatisk knappstyrd öppning. Man får ju knappt någon armträning som det är numera.
    Det var före 80-talsvagnarna så det var nog en blandning av 60-tal och äldre.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Värre kan det vara. Minns när jag satt i sista vagn i Lapplandspilen och fick veta av konduktörn att ”kaffevagnen ble kopplad te i Långsele” . Och det var först i tåget som då hade 17vagnar. 32 gaveldörrar plus ett otal mellandörrar att öppna blev det men kaffe fick man.
    Men bara om man sa te?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Yaken Visa inlägg
    Dessutom kunde man få glänsa med sina tekniska kunskaper för nödställda konduktörer genom att fixa till dessa åbäken när de kärvat fast.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •