Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Tåg 538 inställt idag.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Tåg 538 inställt idag.

Tåg 538 var inställt idag pga fordonsfel. Resenärer hänvisades till tåg 540. Fick de plats ? hade man kanske kopplat på ett extra tågset ?

Även tåg 540 fick problem, det ankom 56 min sent till Stockholm.

Inte nog med det, signalfel mellan Flen och Hälleforsnäs. Inte första gången jag läser om problem i trakten av Flen.

Senast redigerat av Tåg I Dag den 2018-12-12 klockan 21:44:59.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tåg 538 inställt idag.

Citat Ursprungligen postat av Tåg I Dag Visa inlägg

Tåg 538 var inställt idag pga fordonsfel. Resenärer hänvisades till tåg 540. Fick de plats ? hade man kanske kopplat på ett extra tågset ?

Även tåg 540 fick problem, det ankom 56 min sent till Stockholm.

540 avgick från Malmö 27 minuter sent (14.37) eftersom de skulle invänta 538 som ankom 93 minuter försenade (14.32).

Senast redigerat av Bernt Talbrant den 2018-12-12 klockan 23:39:46.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tåg 538 inställt idag. - Bilder??

Skulle det ha varit med några bilder i inlägget? Jag ser bara ett enkelriktat tecken.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-12-13 klockan 00:24:41.

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Skulle det ha varit med några bilder i inlägget? Jag ser bara ett enkelriktat tecken.
    Två bilder om man kollar texten i citatet. Problemet är nog att TS (trådstartaren) har använt sig av Googles bilduppladdning, och förmodligen är inte bilderna tillgängliga för allmänheten. Detta kan vara lite vanskligt eftersom när man själv förhandsgranskar bilderna bör se bilderna.
    TS bör kolla inställningarna för dessa bilder och göra de publika, eller alternativt lägga upp de på en annan sida.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Två bilder om man kollar texten i citatet. Problemet är nog att TS (trådstartaren) har använt sig av Googles bilduppladdning, och förmodligen är inte bilderna tillgängliga för allmänheten. Detta kan vara lite vanskligt eftersom när man själv förhandsgranskar bilderna bör se bilderna.
    TS bör kolla inställningarna för dessa bilder och göra de publika, eller alternativt lägga upp de på en annan sida.
    Det är mer sofistikerat än så. Jag öppnade TS-inlägget i mobilen igår och såg då bilderna, det kan jag göra även idag, men det kanske beror på att de ligger kvar i "cachen"? Kan det vara så att bara ett visst antal visningar tillåts?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Märkligt att bilderna syns för mig, men inte för er andra. Använde mig tidigare av Flickr, men de stänger snart ner sin gratislagring, så jag samlar mina foton på google istället.

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Det är mer sofistikerat än så. Jag öppnade TS-inlägget i mobilen igår och såg då bilderna, det kan jag göra även idag, men det kanske beror på att de ligger kvar i "cachen"? Kan det vara så att bara ett visst antal visningar tillåts?
    Kunde du se bilderna igår och även nu så är det ju som du skriver för att de ligger kvar i cachen på din dator. Det verkar som att TS använder Google för bildlagringen och vad jag vet ska de inte ha några begränsningar för antal bildvisningar.

Tåg 538 inställt idag.

Märkligt att bilderna syns för mig, men inte för er andra. Använde mig tidigare av Flickr, men de stänger snart ner sin gratislagring, så jag samlar mina foton på google istället.
    Men som jag skrev är det inte så konstigt att du kan se bilderna, eftersom det är dina bilder och de finns på datorn och är sparade i cachen.
    Har du kollat inställningar för hur bilderna ska synas. Det bör väl även hos Google finnas inställningar där bara du själv kan se bilderna eller att de ska vara synliga för alla. Hur man gör kan jag tyvärr inte svara på, använder själv inte Google för bildlagring utan tycker att Flickr erbjuder en så bra tjänst så att jag valde att betala för den nu när de begränsar gratisversionen. För det är en begränsning till 1000 bilder som Flickr inför för gratisversionen, inte en fullständig nerstängning.

Senast redigerat av Anders.o93 den 2018-12-13 klockan 09:21:10.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

När jag kopierar bildadressen och försöker öppna bilderna separat får jag en uppmaning av google-gubben att logga in med mitt passord.

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    När jag kopierar bildadressen och försöker öppna bilderna separat får jag en uppmaning av google-gubben att logga in med mitt passord.
    Jag provade samma sak, men får bara upp en cirkel med ett streck i mitten. Kan ha att göra med att jag alltid är inloggad på Google.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Kunde du se bilderna igår och även nu så är det ju som du skriver för att de ligger kvar i cachen på din dator. Det verkar som att TS använder Google för bildlagringen och vad jag vet ska de inte ha några begränsningar för antal bildvisningar.
    Fast det förklarar då inte varför jag kunde se dem igår. Kan det vara så att det är lägre säkerhetskrav för visning i mobiltelefon? Skulle vara kul om någon annan försökte se dem i sin mobil.

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    540 avgick från Malmö 27 minuter sent (14.37) eftersom de skulle invänta 538 som ankom 93 minuter försenade (14.32).
    Som jag uppfattade vad som sades om det hela så var det samma fordon i ankommande 538 till Malmö och avgående 540 från Malmö. 538 hade fått något problem i Danmark och 540 kopplades därför ihop med detta tåg. Det sammankopplade tåget gick sedan som tågnummer 538 från Danmark till Malmö och som 540 Malmö-Stockholm.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Nordman1970 Visa inlägg
    Som jag uppfattade vad som sades om det hela så var det samma fordon i ankommande 538 till Malmö och avgående 540 från Malmö. 538 hade fått något problem i Danmark och 540 kopplades därför ihop med detta tåg. Det sammankopplade tåget gick sedan som tågnummer 538 från Danmark till Malmö och som 540 Malmö-Stockholm.
    Jag funderade också på om man kanske hade gjort så - men båda tågen hade ankomsttid registrerad i Malmö - dock med någon minuts skillnad...

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Jag funderade också på om man kanske hade gjort så - men båda tågen hade ankomsttid registrerad i Malmö - dock med någon minuts skillnad...
    Ankomstregistreringen på 540 har förmodligen dykt upp i samband med att tågklareraren bytte nummer på tåget och avser inte en verklig ankomsttid.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Googles inställt idag. :)

Men som jag skrev är det inte så konstigt att du kan se bilderna, eftersom det är dina bilder och de finns på datorn och är sparade i cachen.
    Har du kollat inställningar för hur bilderna ska synas. Det bör väl även hos Google finnas inställningar där bara du själv kan se bilderna eller att de ska vara synliga för alla. Hur man gör kan jag tyvärr inte svara på, använder själv inte Google för bildlagring utan tycker att Flickr erbjuder en så bra tjänst så att jag valde att betala för den nu när de begränsar gratisversionen. För det är en begränsning till 1000 bilder som Flickr inför för gratisversionen, inte en fullständig nerstängning.
    Såg också bilderna när inlägget var nytt. Senare under dagen var de försvunna. Länken finns ju där, ser man om man skriver ett 'svara med citat', men något har blivit galet.
    https://lh3.googleusercontent.com/nC...=w1169-h657-no

Senast redigerat av Ville den 2018-12-13 klockan 17:43:29.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •