Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Utlånad till Växjö

Utlånad till Växjö

Som första uppdrag inom Tågkompaniet körde jag två turer till Hässleholm igår måndag.

Här stannar X11 3107 till i Vislanda i tåg 7581.

Älmhult och ett par minuters väntan.

Första stoppet i Skåne, hållplatsen Killeberg.

Framme i Hässleholm.

Lindman

Lokförare och instruktionsförare på Krösatågen / VY Tåg
    http://lindman.dk

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Utlånad till Växjö

Citat Ursprungligen postat av Magnus Lindman NÄSSJÖ Visa inlägg
    Som första uppdrag inom Tågkompaniet körde jag två turer till Hässleholm igår måndag.
    Av bilderna verkar det inte vara någon jätteskillnad för att du har fått ett helt nytt jobb.
    Hur känns det, hur är det? Stor skillnad eller mest ny uniform?

En notering är att jag inte heller hade fattat att det var operatörsbyte för Krösatågen, det verkar gått ganska spårlöst förbi.

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Av bilderna verkar det inte vara någon jätteskillnad för att du har fått ett helt nytt jobb.
    Hur känns det, hur är det? Stor skillnad eller mest ny uniform?
    I vart fall vad som hördes härom veckan så någon ny uniform hann väl inte Tågkompaniet få fram utan de frågade Transdev om de kunde få låna deras uniformer för en tid.

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    En notering är att jag inte heller hade fattat att det var operatörsbyte för Krösatågen, det verkar gått ganska spårlöst förbi.
    Det blev ju bestämt i ett relativt sent skede på grund av överklagningar.

Senast redigerat av Nordman1970 den 2018-12-12 klockan 07:34:54.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Nordman1970 Visa inlägg
    I vart fall vad som hördes härom veckan så någon ny uniform hann väl inte Tågkompaniet få fram utan de frågade Transdev om de kunde få låna deras uniformer för en tid.

Det blev ju bestämt i ett relativt sent skede på grund av överklagningar.
    Den absoluta merparten av personalen fick sin uniform, eller åtminstone det mesta av den, under sista veckan innan bytet. Det enda Transdevplagg som får användas nu är så vitt jag förstått vinterjackan, då med företagsnamnet borttaget. I övrigt får man under en kortare tid använda privata kläder i lämplig färg tills uniformen är komplett och alla plagg passar. Själv hade jag tur och fick allt i slutet av förra veckan - och allt passade.

Tågkompaniet fick ungefär 2 månader på sig att starta upp verksamheten, dock hade man förstås förberett en del som kunde göras innan avtalet till slut var undertecknat.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •