Om jag fattat och minns rätt tas fjärrblockeringen Jönköping/Nässjö-Vaggeryd-Värnamo i bruk i natt. Stämmer det? Om inte, när sker det?
När sker motsvarande Ystad-Simrishamn?
Om jag fattat och minns rätt tas fjärrblockeringen Jönköping/Nässjö-Vaggeryd-Värnamo i bruk i natt. Stämmer det? Om inte, när sker det?
När sker motsvarande Ystad-Simrishamn?
I princip har du rätt, men så mycket gäng brukade inte tjänstgöra vid 21-tiden en lördagskväll, och idag har de nog gått hem lite tidigare. Inkoppling sker nog just nu, och Värnamo-Jönköping öppnar i morgon förmiddag, första tåg verkar gå 10.10 från Jönköping C. Tror Vaggeryd - Nässjö skulle vara stängt ytterligare några timmar. Ystad-Simrishamn kommer hösten 2019.
Menar du vid 21 en lördag så har du rätt. En lördag förmiddag har Klevshult, Skillingaryd och Vaggeryd bevakad samtidigt en kort stund. Det har varit ganska omfattande bevakningar på vissa platser. Dessutom är ju Jönköpings Gbg lokalbevakat en stor del av dygnet M-F, och det behovet tror jag har ökat i T19.
…..
Lokalbevakningen av Jönköping Godsbangård behövs för att t.ex kunna växla till terminalspåren.
Fjärren kan fälla tågväg till och från alla huvudspår.
Så har jag fått det beskrivet iaf