Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Sista direkttåget mellan Lerum och Stockholm

morrgan
    Fripassagerare

Sista direkttåget mellan Lerum och Stockholm

Hur länge sedan gick det tåg med upphåll i Lerum som man kunde åka direkt till Stockholm utan byte, vilka tider hade detta tåg.

undrar morrgan

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Sista direkttåget mellan Lerum och Stockholm

Så där på rak arm kommer jag ihåg nattåget mellan Göteborg och Stockholm som i början på 70-talet stannade i Lerum 23.55 och Floda 0.00 natt mellan lördag och söndag.

Senast redigerat av Carl Olof Mossberg den 2018-12-08 klockan 13:34:53.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Även i slutet på 70-talet eller om det var början av 80-talet stannade ett av nattågen i Lerum och Floda.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av ulf nyström Visa inlägg
    Även i slutet på 70-talet eller om det var början av 80-talet stannade ett av nattågen i Lerum och Floda.
    Hösten 1980 stannade nattåg 400 i Lerum (men ej i Floda). Men inget tåg i motsatt riktning.
    Sommaren 1981 stannade inget fjärrtåg varken i Lerum eller Floda, och inte heller de 2 åren efter (längre har jag inte orkat leta).

Om det dykt upp igen vet jag inte.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Då var det förmodligen i slutet av 70-talet jag åkte nattåg Floda-Stockholm. Jag var den enda påstigande i Floda.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Då var det förmodligen i slutet av 70-talet jag åkte nattåg Floda-Stockholm. Jag var den enda påstigande i Floda.
    Men det var väl 50 avstigande(?) Tror det var avgångstid 0.00 i Floda men det drog ofta långt över tiden. Åkte ofta Gbg-Falköping med det tåget. Det var väl bara natt lö-sö som det stannade i Lerum och Floda(?)

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Jag vill minnas att tågen under åtminstone någon tidtabellsperiod stannade flera, om inte alla, nätter i veckan i Lerum och Floda.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Jag vill minnas att tågen under åtminstone någon tidtabellsperiod stannade flera, om inte alla, nätter i veckan i Lerum och Floda.
    Ja, när du säger det, posttåget vid 22-tiden M-F från Göteborg stannade i a f i Lerum nå't år eller två där någon gång under 70-talet.
    Åt andra hållet stannade det bara i Hallsberg och Falköping(långt uppehåll).
    Kördes med D-lok så det var 100 knyck som gällde.
    Någon, med kommunickor mer lättilgängliga än vad jag har, kan kanske komplettera med lite fler detaljer.

Senast redigerat av Carl Olof Mossberg den 2018-12-09 klockan 12:18:19.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Var det inte något fjärrtåg Stockholm-Göteborg för bara några år sedan (eller kanske var det 10-15 år sedan), som under ett år eller så stannade i Lerum? Jag har en känsla av det, men eftersom andra kommentatorer inte nämner det, minns jag säkert fel.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Var det inte något fjärrtåg Stockholm-Göteborg för bara några år sedan (eller kanske var det 10-15 år sedan), som under ett år eller så stannade i Lerum? Jag har en känsla av det, men eftersom andra kommentatorer inte nämner det, minns jag säkert fel.
    Tågab Karlstad-Skövde-Göteborg hade 2009-2015 uppehåll i Lerum med anslutning t/fr linjelagd flygtaxi riktning Landvetter.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Carl Olof Mossberg Visa inlägg
    Tågab Karlstad-Skövde-Göteborg hade 2009-2015 uppehåll i Lerum med anslutning t/fr linjelagd flygtaxi riktning Landvetter.
    Kanske var det det jag tänkte på. Tack!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •