Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 51

Ämne: Lokförare här i Postvagnen?

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Lokförare här i Postvagnen?

Har ofta undrat hur många här som är medlemmar som jobbar som lokförare och på järnvägen?
    Hade varit kul och höra deras svar på detta inlägg.

Själv jobbar jag som förare och ser dagligen hur oftast godståg blir totalt bortprioriterade till fördel för dessa försenade persontåg/pendeltåg även om godstågen är tidiga/i tid.

Jag trodde att rätt tåg i rätt tid gällde även för godståg men tydligen inte.

Tycker godstågen är precis lika viktiga som alla andra tåg.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Lokförare här i Postvagnen?

Så länge inte godset twittrar om hur dålig SJ är på att hålla tider så kommer det nog fortsätta vara så.
    /Förare på gula fordon

Senast redigerat av JM den 2018-12-08 klockan 01:42:47.

Avställd
    Medlem
    okt 2018

Det finns nog inte så många lokförare. Men en hel del motorvagnsförare.

Passagerare Bengtssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jack Benny Visa inlägg
    Har ofta undrat hur många här som är medlemmar som jobbar som lokförare och på järnvägen?

Själv jobbar jag som förare och ser dagligen hur oftast godståg blir totalt bortprioriterade till fördel för dessa försenade persontåg/pendeltåg även om godstågen är tidiga/i tid.

Det är väl aldrig fel att prioritera ett sent resandetåg framför ett tidigt godståg?

Passagerare Bönans avatar
    Medlem
    nov 2017

Ni bortprioriteras inte. Det ligger i sakens natur att det som är långsamt och tungt måste tas åt sidan för det som är snabbt. Om det inte passar, klaga hos tidtabellsplaneringen. /TKL.

Senast redigerat av Bönan den 2018-12-08 klockan 10:20:35.
    TKL Fgc, Smj, Mra, Nora
    Fd. Blg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bönan Visa inlägg