Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Värmeledningen?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Värmeledningen?

Den genomgående värmeledningen kopplas med kablar mellan vagnarna, det finns en kabel och ett motsvarande uttag på varje vagnsgavel. Då undrar jag om det går att koppla båda kablarna mellan vagnarna? Exempelvis om det behövs mycket el i tåget.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Värmeledningen?

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Den genomgående värmeledningen kopplas med kablar mellan vagnarna, det finns en kabel och ett motsvarande uttag på varje vagnsgavel. Då undrar jag om det går att koppla båda kablarna mellan vagnarna? Exempelvis om det behövs mycket el i tåget.
    Det går alldeles utmärkt, men till ingen nytta. Uttagen resp kablarna är ihopkopplade bakom buffertbalken. Under vagnen går bara en kabel. Denna kabel är dimensionerad för max tillåten ström.

Vill man ha mer ström än vad systemet kan leverera får man dela upp elmatningen så att t ex främre delen av tåget matas från loket och bakre delen från ett lok där bak eller dieselelektrisk värmevagn bak.
    Jim

Senast redigerat av Jim Hansson den 2018-12-07 klockan 19:15:16.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Värmeledningen?

Citat Ursprungligen postat av Jim Hansson Visa inlägg
    Det går alldeles utmärkt, men till ingen nytta. Uttagen resp kablarna är ihopkopplade bakom buffertbalken. Under vagnen går bara en kabel. Denna kabel är dimensionerad för max tillåten ström.

Vill man ha mer ström än vad systemet kan leverera får man dela upp elmatningen så att t ex främre delen av tåget matas från loket och bakre delen från ett lok där bak eller dieselelektrisk värmevagn bak.
    Jim
    Tack, tack. Bra att veta även om okunskapen knappast hållit mig vaken på natten.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •