Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Fel i SJ bokning 15 december eller banarbete?

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Fel i SJ bokning 15 december eller banarbete?

Jag har en längre tid via sj.se försökt att boka X2000-tåg från Stockholm mot Malmö den 15 december men får hela tiden upp att banarbete planeras. Jag har provat att kontakta både SJ chatt, telefon och resebutik men beskedet är hela tiden att det ska släppas så snart banarbetsplaneringen är klar och att ingen ytterligare information finns om när eller om vilket banarbete det gäller.
    Jag har nu gått igenom Trafikverkets banutnyttjandeplan (BUP) som är en förteckning över alla planerade banarbeten kommande veckor och den uppdateras en gång i veckan. Jag kan inte finna ett enda banarbete på sträckan Stockholm-Malmö-Köpenhamn som kan påverka X2000-tågen det aktuella datumet. Är det någon här i Postvagnen som vet något mera om detta? Jag misstänker istället att det kan ha blivit något fel hos SJ eller SJ:s bokningssystem då jag inte kan finna något banarbete aktuellt datum.
    Tacksam för information då det börjar bli bråttom då det aktuella datumet 15 december är återresedatum och framresan för gruppen ska ske 10 dagar tidigare och vi vill ha allt klart innan avresa. Jag har övervägt att boka Snälltåget, vars bokning är öppen, för återresan men de tiderna passar dåligt då vi om möjligt vill hinna hem till ett annat arrangemang samma kväll.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Fel i SJ bokning 15 december eller banarbete?

Citat Ursprungligen postat av Nordman1970 Visa inlägg
    Jag har en längre tid via sj.se försökt att boka X2000-tåg från Stockholm mot Malmö den 15 december men får hela tiden upp att banarbete planeras. Jag har provat att kontakta både SJ chatt, telefon och resebutik men beskedet är hela tiden att det ska släppas så snart banarbetsplaneringen är klar och att ingen ytterligare information finns om när eller om vilket banarbete det gäller.
    Jag har nu gått igenom Trafikverkets banutnyttjandeplan (BUP) som är en förteckning över alla planerade banarbeten kommande veckor och den uppdateras en gång i veckan. Jag kan inte finna ett enda banarbete på sträckan Stockholm-Malmö-Köpenhamn som kan påverka X2000-tågen det aktuella datumet. Är det någon här i Postvagnen som vet något mera om detta? Jag misstänker istället att det kan ha blivit något fel hos SJ eller SJ:s bokningssystem då jag inte kan finna något banarbete aktuellt datum.
    Tacksam för information då det börjar bli bråttom då det aktuella datumet 15 december är återresedatum och framresan för gruppen ska ske 10 dagar tidigare och vi vill ha allt klart innan avresa. Jag har övervägt att boka Snälltåget, vars bokning är öppen, för återresan men de tiderna passar dåligt då vi om möjligt vill hinna hem till ett annat arrangemang samma kväll.
    Sist jag råkade ut för något motsvarande bad jag i SJs chatt om uppgift om vilket banarbete det är som är problemet. Det tog visserligen ett dygn för SJ att inse att de inte kunde hitta det utan istället släppa bokningen, men det gick.

Lycka till!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Detta svar fick jag i morse när jag frågade en av mina kontakter inom SJ:
    "Trafikverket har lagt in ett akut banarbete mellan Norrköping och Linköping den 15/12 och omplanering pågår så tågen är spärrade tills detta är klart.
    Preliminärt hoppas vi kunna öppna försäljningen i mitten av nästa vecka."

Banunderhållsplanen säger:
    Kms 62,32 - Gi 54,24; 1850 1850 LS 05:00 05:00

"Akut bro rivning den är utdömd för all trafik även
    gående på grund av rasrisk
    Tiden justeras efter samtal med berörda opretörer 24
    timmar behövs arbete måste utföras under dagtid på
    grund av sprängning."

Senast redigerat av Tallberg den 2018-11-29 klockan 14:34:31.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Tallberg Visa inlägg
    Detta svar fick jag i morse när jag frågade en av mina kontakter inom SJ:
    "Trafikverket har lagt in ett akut banarbete mellan Norrköping och Linköping den 15/12 och omplanering pågår så tågen är spärrade tills detta är klart.
    Preliminärt hoppas vi kunna öppna försäljningen i mitten av nästa vecka."
    Och det måste rimligen innebära att även Snälltåget kan komma att påverkas, men de har valt att inte spärra bokningen.

Ej aktiv
    Medlem
    nov 2018

Tack för hjälpen till alla. Nu har jag även fått veckans uppdaterade BUP och där har arbetet lagts in. Det handlar om att akut riva en vägbro som blivit dålig vid Norsholm.
    Vägen stängdes tydligen av härom veckan.

Då vet vi att det inte var fel i SJ:s bokningssystem utan att det faktiskt ska göras ett arbete som påverkar framkomligheten på banan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Nordman1970 Visa inlägg
    Tack för hjälpen till alla. Nu har jag även fått veckans uppdaterade BUP och där har arbetet lagts in. Det handlar om att akut riva en vägbro som blivit dålig vid Norsholm.
    Vägen stängdes tydligen av härom veckan.

Då vet vi att det inte var fel i SJ:s bokningssystem utan att det faktiskt ska göras ett arbete som påverkar framkomligheten på banan.
    Funderade på om det var den och det var det. Då är den verkligen dålig.
    Den dåliga bron

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •