Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: T19 resrobot Saga rail m m

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

T19 resrobot Saga rail m m

Nu har Resrobot tågtidtabeller börjat uppdateras

1- Saga Rail är nu inlagt från 24 mars med viss utökning april på sträckorna Cst-Linköping resp Cst-Jönköping. Ett tåg anges i ena riktn trafikeras från 24 feb (Cst 21.44) vilket får anses var s k "tyrckfel"
    Stämmer med Sagas info på SJK möte Västerås att OM trafiken startar så gör den det tidigast från mars . men fortfarande lika osäkert och absolut tystnad i ärendet på hemsidan

2. Tågab Karlstad-Alvesta to, f anges nu gå endast fredag från 18/1

Övrigt smått o gott i T19 (som inte eller i begränsad utstr kommenterats tidigare)

3. Blå tåget kör G-Hallsberg via Västerås (avstign)- Cst EJ längre till Uppsala och stannar anmärkningsvärt inte i Örebro. Hur kan det motiveras månne?? Örebro borde vara stort underlag

4. SJ snabbtåg sökte tågläge för entimmes trafik och beviljades detta, men nådde inte riktigt fram. (pressmeddelandet om utökningen verkar vara borttaget) Från Cst 11.25 och från M 18.10 går endast fredag, söndag och endast fr o m 15 mars i övrigt entimmes (som förut) och 11.25-tåget går som förut dagl sommartid

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: T19 resrobot Saga rail m m

Citat Ursprungligen postat av Anders We Visa inlägg
    Nu har Resrobot tågtidtabeller börjat uppdateras

1- Saga Rail är nu inlagt från 24 mars med viss utökning april på sträckorna Cst-Linköping resp Cst-Jönköping. Ett tåg anges i ena riktn trafikeras från 24 feb (Cst 21.44) vilket får anses var s k "tyrckfel"
    Stämmer med Sagas info på SJK möte Västerås att OM trafiken startar så gör den det tidigast från mars . men fortfarande lika osäkert och absolut tystnad i ärendet på hemsidan

2. Tågab Karlstad-Alvesta to, f anges nu gå endast fredag från 18/1

Övrigt smått o gott i T19 (som inte eller i begränsad utstr kommenterats tidigare)

3. Blå tåget kör G-Hallsberg via Västerås (avstign)- Cst EJ längre till Uppsala och stannar anmärkningsvärt inte i Örebro. Hur kan det motiveras månne?? Örebro borde vara stort underlag

4. SJ snabbtåg sökte tågläge för entimmes trafik och beviljades detta, men nådde inte riktigt fram. (pressmeddelandet om utökningen verkar vara borttaget) Från Cst 11.25 och från M 18.10 går endast fredag, söndag och endast fr o m 15 mars i övrigt entimmes (som förut) och 11.25-tåget går som förut dagl sommartid
    Lite mera om SJ Snabbtåg, jag fick idag Prio-reklam om att SJ kortar restiden och kör flera direkttåg Stockholm-Göteborg, som länkade till denna sida. Jag förutsatte att detta var information inför den nya tidtabellen (för annars är det ju absolut ingen nyhet om det gäller T18).
    Men jag hittade inte de tågen som går fredagar i nya linjetabell 60A, så då tittade jag i T18, och tiderna i reklamen (som inte anger vilken tidtabell de gäller) gällde i T18.
    Så, det blir något färre direkttåg i T19.
    Och det vore bra om SJ lade ut några datum på sina informationssidor, så man förstår vad de avser.

Edit.
    Ang Sagarail så verkar de ha tåglägen redan från 9 dec för de tåg som de i linjetabellen sägs börja först slutet av mars.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-11-27 klockan 17:25:04.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Edit.
    Ang Sagarail så verkar de ha tåglägen redan från 9 dec för de tåg som de i linjetabellen sägs börja först slutet av mars.[/QUOTE]

De är inställda nu.....

Peter Alsén
    diversearbetere inom Järnvägen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Lite mera om SJ Snabbtåg, jag fick idag Prio-reklam om att SJ kortar restiden och kör flera direkttåg Stockholm-Göteborg, som länkade till denna sida. Jag förutsatte att detta var information inför den nya tidtabellen (för annars är det ju absolut ingen nyhet om det gäller T18).
    Men jag hittade inte de tågen som går fredagar i nya linjetabell 60A, så då tittade jag i T18, och tiderna i reklamen (som inte anger vilken tidtabell de gäller) gällde i T18.
    Och det vore bra om SJ lade ut några datum på sina informationssidor, så man förstår vad de avser.

Edit.
    Ang Sagarail så verkar de ha tåglägen redan från 9 dec för de tåg som de i linjetabellen sägs börja först slutet av mars.
    Mycket märkligt med SJ-prioreklamen
    I somras hade SJ ett pressmeddelande med liknannde innehåll som talade om utökad trafik I T19 sammanlagt 11 turer i veckan sammnalagt båda riktn och kortade restider
    Men när jag jämför MINSKAS trafiken precis som du säger I T19 med två tåg i veckan bara i riktning mot G

Pressmeddelandet är nu borttaget
    Det kan vara så att man kör färre tåg än vad som beviljades tågläge för, (precis som för Malmötrafiken men att gammal info om utökning ligger kvar

detta kan också vara en förklaring till tråden om fullsatta tåg på Göteborg . Enligt pressmeddelandet i somras utökas trafiken i T19 pga ökat resande... men troligen pga vagnbrist nådde man inte ända fram....

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders We Visa inlägg
    Mycket märkligt med SJ-prioreklamen
    I somras hade SJ ett pressmeddelande med liknannde innehåll som talade om utökad trafik I T19 sammanlagt 11 turer i veckan sammnalagt båda riktn och kortade restider
    Men när jag jämför MINSKAS trafiken precis som du säger I T19 med två tåg i veckan bara i riktning mot G

Pressmeddelandet är nu borttaget
    Det kan vara så att man kör färre tåg än vad som beviljades tågläge för, (precis som för Malmötrafiken men att gammal info om utökning ligger kvar

detta kan också vara en förklaring till tråden om fullsatta tåg på Göteborg . Enligt pressmeddelandet i somras utökas trafiken i T19 pga ökat resande... men troligen pga vagnbrist nådde man inte ända fram....
    Sen är ju inte antalet tåg det enda intressanta, utan det är även hur många som är multade och om några körs med X55 (dvs färre platser).

Och sen kan ju meddelandet i somras ha handlat om vad SJ hade ansökt om, men att SJ antingen inte fått alla tåglägen så som de velat, eller att tillgången till fordon gjort att SJ dragit tillbaka något tågläge.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg

Edit.

tab 60 A har analyserat en riktning :
    Tågen i T18 som avgår cst söndag 9.41 och fredag 10.08 indrages i T19
    SJ prio annonsen (som jag också fått nu) är ett mellanting mellan T18 och T19 som anger fredag 10.08 men inte söndag 9.41

Håller verkligen med om att det borde anges vilken period som avses men författaren verkar inte veta det själv

I ett pressmedeland som jag läst ung i aug -18 antingen på hemsidan eller i ett SJ prio utskick angavs utökning med sammnalagt 11 turer i veckan sammnalagt , viket således blev en minskning med två i ena riktn + troligen lika många i andra riktningen. hela detta inlägg avser non-stop-förbindelser

Saga Rail Ja, stämmer Fanns från 9 dec både i beviljade tåglägen OCH ver 1 av resrobot/linjetabellen (som ändrades 23 nov, vilket mitt ursprungsinlägg försökte berätta)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •