Resultat 1 till 18 av 18

Ämne: I Schweiz med utmärkt guidning [Del 9]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

I Schweiz med utmärkt guidning [Del 9]

Del 1
    Del 2
    Del 3
    Del 4
    Del 5
    Del 6
    Del 7
    Del 8

2018_06_06_34462red by Magnus Backman, on Flickr

Lunch uppe i Prime Tower ger strålande utsikt över infarten till Zürich, vilket sällskapet inte var sena med att utnyttja.

2018_06_06_34467red by Magnus Backman, on Flickr

Tretågsinfart med blandade fordon, till vänster skymtar en byggbod från en byggfirma som lär få bytta logga och marknadsföringsnamn om de ska ta sig in på den svenska marknaden

2018_06_06_34476red by Magnus Backman, on Flickr

Utsikt från rökrummet över utfarten mot Olten.

2018_06_06_34491red by Magnus Backman, on Flickr

Efter lunch var det spårvagnsåkning som på programmet. Förutom en järnvägslinje har även flygplatsen i Zürich spårväg. Men eftersom linjen går utanför Zürich till Glattal, körs trafiken på uppdrag av Stadtbahn Glattal med Verkehrsbetriebe Zürich som entreprenör. För att visa att man är särskilt bolag är Stadtbahn Glattals spårvagnar målade i avvikande färgsättning.

2018_06_06_34496red by Magnus Backman, on Flickr

Framme vid ändstationen Zürich Flughafen, Fracht, det var väll vi och en till som inte hoppade av på förgående hållplats vid terminalen.

2018_06_06_34549red by Magnus Backman, on Flickr

Tillbaka inne i stan, mellan Stadelhofen och Bellevue finns det en 3 spårsträcka för att hantera den täta spårvagnstrafiken.

2018_06_06_34575red by Magnus Backman, on Flickr

Vi hade dock siktet inställt på en båttur med ångbåt på Zürich sjön så vi tog S-bahn till Männedorf för att möta upp båten.

2018_06_06_34604red by Magnus Backman, on Flickr

Zürich från sjösidan.

2018_06_06_34616red by Magnus Backman, on Flickr

Dagen avslutade med middag på plattformen i Uetliberg.

2018_06_06_34624red by Magnus Backman, on Flickr

Men innan dess tog vi en tur upp på toppen för att studera utsikten. Ett tåg på sihltal bahn passerar framför kameran.

2018_06_06_34630red by Magnus Backman, on Flickr

Zürich sjön är tätt trafikerad med båtar förutom det går det ett järnväg på båda sidor och även i dalgångarna framför och bortom sjön.

2018_06_06_34647red by Magnus Backman, on Flickr

Dagens sista tåg till hotellet.

Fortsättning följer....

/Magnus

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: I Schweiz med utmärkt guidning [Del 9]

Citat Ursprungligen postat av Magnus Backman Visa inlägg

2018_06_06_34467red by Magnus Backman, on Flickr

Tretågsinfart med blandade fordon, till vänster skymtar en byggbod från en byggfirma som lär få bytta logga och marknadsföringsnamn om de ska ta sig in på den svenska marknaden
    Jag har svårt att identifiera var byggboden är, och lyckas ännu mindre se någon logga eller något namn, men blir väldigt nyfiken.
    Jag har provat att klicka på den vänstra länken under bilden, men då hamnar jag hos Yahoo påloggning och kan alltså inte se bilden i större format.

Intressant resa har jag väl redan sagt?

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag har svårt att identifiera var byggboden är, och lyckas ännu mindre se någon logga eller något namn, men blir väldigt nyfiken.
    Jag har provat att klicka på den vänstra länken under bilden, men då hamnar jag hos Yahoo påloggning och kan alltså inte se bilden i större format.

Ser ut som om det står porr eller nåt liknande när jag zoomar in?

Som vanligt lika intressant Magnus!

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Ser ut som om det står porr eller nåt liknande när jag zoomar in?
    Bolagets webbplats.

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Som vanligt lika intressant Magnus!
    Instämmar.
    Tack för bildserien!

Mvh Sören

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Som andra redan har svarat är det byggbolaget porrs byggbod jag syftar på.
    Jag hade missat att ändra status på bilden från Privat till publik på flickr nu ska det gå att komma åt den större versionen via länken.

Kul att ni uppskattar bilderna

/Magnus

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Snygga bilder!

Tar mig friheten att förfula tråden med sämre bilder och testa om man kan dela bilder via onedrive. Det här är några fordon som vi inte kommer få se på svenska spår gissar jag

Fotat mellan Belgrad och Zagreb för rätt länge sedan.

Senast redigerat av Johnjohn den 2018-11-26 klockan 22:21:03.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Johnjohn Visa inlägg
    Snygga bilder!

Tar mig friheten att förfula tråden med sämre bilder och testa om man kan dela bilder via onedrive. Det här är några fordon som vi inte kommer få se på svenska spår gissar jag

[IMG]https://dm2304files.storage.live.com/y4pbCjYMSWhriHhLgoRLHIi8Q4l4KOHrT3vNcDR5_ZyEt8trw7-
    8yGpFBsrFcoOA4FaYgq7Hwzytp9_iAUwv6qvgaHTuojNcYISCi _Ir0dLCwOhs8FsuCHvkgSC5rKw1j4nOLPjmn8hrxtphutp8piR 9MmCijkrAF4l_E0Z7j4MFFMe3QMmOIn0dJnN1ri3NKTA/dressiner.jpg?psid=1&width=1000&height=658[/IMG]
    Dessvärre syns inga bilder hos mig.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Johnjohn Visa inlägg
    Snygga bilder!

Jag ser inte heller någon bild.
    Två tips:
    1 Tester av inlägg och att klistra in bilder gör du med fördel i Supportforumet, som har ett eget underforum just för Test.
    2 I supportforum kan det mycket väl finnas inlägg som handlar just om hur man skall göra med bilder på Onedrive. Om inte, så är det snyggare starta en tråd med den frågan om det i Supportforum.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Jag ser inte heller någon bild.
    Två tips:
    1 Tester av inlägg och att klistra in bilder gör du med fördel i Supportforumet, som har ett eget underforum just för Test.
    2 I supportforum kan det mycket väl finnas inlägg som handlar just om hur man skall göra med bilder på Onedrive. Om inte, så är det snyggare starta en tråd med den frågan om det i Supportforum.
    I detta fall skulle det möjligen kunna vara så enkelt som att bilderna inte gjorts allmänt tillgängliga, klistrar jag in bildlänken i url-fältet blir svaret att jag inte har behörighet att se dem.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vad är det för bruna tunneliknande byggnader över spåren som skymtar på de övre bilderna?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Bilden innehöll två gula dressiner från nämnda byggbolag. Därför kopplingen till den här tråden.

Har missat supportforumet. Skall testa! Valde att bilden skall vara allmänt tillgänglig.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Magnus Backman Visa inlägg
    Lunch uppe i Prime Tower ger strålande utsikt över infarten till Zürich, vilket sällskapet inte var sena med att utnyttja.

Och tvärs över denna spårharpa - från ställverket till höger till den gråa byggnaden till vänster - har jag en gång gått till fots. Med sakkunnig guide förstås... Det är nog mitt rekord i såväl legitimerat som olegitimerat spårspring. Det kändes inte helt angenämt om jag ska vara ärlig.

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Och så gnölar vissa om att Göteborg C är för liten så man måste gömma en del tåg i en tunnel. Hur många spår är det här? Ser ut som 16.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Och så gnölar vissa om att Göteborg C är för liten så man måste gömma en del tåg i en tunnel. Hur många spår är det här? Ser ut som 16.
    Det är väl 16 i markplan och så 4+4+2=10 i tre olika underjordiska avdelningar.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    Det är väl 16 i markplan och så 4+4+2=10 i tre olika underjordiska avdelningar.
    Jo, det syns minst 2 nerfarter. Är de spåren genomfarter eller stoppar de här?

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Jo, det syns minst 2 nerfarter. Är de spåren genomfarter eller stoppar de här?
    4+4 är genomgående, 2 stoppar där. Bilden från ett av de genomgående pendeltågsspåren.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Henke Visa inlägg
    Vad är det för bruna tunneliknande byggnader över spåren som skymtar på de övre bilderna?
    https://farm2.staticflickr.com/1877/...0c18dcda_b.jpg
    https://farm2.staticflickr.com/1858/...13b2573e_b.jpg

Tvätthall, servicehall. Den närmast stationsbyggnaden benämns bara 153 på - OpenStreetMap
    Ser ut som rostig plåt.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Som komplement till Jan Ls svar: De genomgående pendeltågsspåren används också för godståg. Den andra tunneln med en blandning av genomgående fjärrtåg, regional och lokaltåg är den vars nerfarten skymtar på bilden över stationsområdet. Den andra tunneln under staden är också anledningen till de omfattande viadukterna som jag visat bilder på.

Trevlig bild från tunnel stationen

/Magnus

Senast redigerat av Magnus Backman den 2018-11-27 klockan 18:50:53.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •