Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kundflykt från tågen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Kundflykt från tågen

Folk vill hellre sitta i kö på E45 än att ta tåget

Nästan fyra miljoner tågresor väster om Stora Bält är sedan 2013 försvunna. Så kan det gå om det vill sig illa. Danskarna har fått det bättre och bilarna har blivit billigare är en förklaring. Andra är mer kända här i PV, olämpliga tåg och signalsystem et c. Även i storstadsområdet har S-tågresorna minskat. Tågprodukten är helt enkelt inte tillräckligt bra, enligt expert. Bättre i Sverige?

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ek...end-tage-toget

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Kundflykt från tågen

Citat Ursprungligen postat av steisi Visa inlägg
    Folk vill hellre sitta i kö på E45 än att ta tåget

Nästan fyra miljoner tågresor väster om Stora Bält är sedan 2013 försvunna. Så kan det gå om det vill sig illa. Danskarna har fått det bättre och bilarna har blivit billigare är en förklaring. Andra är mer kända här i PV, olämpliga tåg och signalsystem et c. Även i storstadsområdet har S-tågresorna minskat. Tågprodukten är helt enkelt inte tillräckligt bra, enligt expert. Bättre i Sverige?
    Ja. Finns mycket skrivet om det. - Artiklar att välja på

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Har man inte gjort mycket omfattande satsningar på det danska vägnätet de senaste decennierna, speciellt på motorvägar? Något som inte går att se i Sverige under samma period. Speciellt på Jylland verkar utvecklingen av järnvägen ha stått i det närmaste stilla samtidigt som man gjort stora satsningar på vägnätet.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Säger inte att man inte gjort felsatsningar från DSB:s håll men ibland kan underliggande strukturella förändrigsr vara viktigare. Men jag vet inte, spekulerar bara...

Senast redigerat av hsr den 2018-11-25 klockan 18:13:51.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Dubbelpost

Senast redigerat av hsr den 2018-11-25 klockan 18:33:26.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Är det så mycket kö på E45? Tyckte det var rätt lugnt de gånger jag åkt (även om jag föredrar Molslinjen till Aarhus). Men jag tar oftast någon mindre väg, fördelen med bilen är ju just den att man kan stanna lite var man vill som andan faller på. Ska jag bara A till B tar jag ju tåget.

Senast redigerat av Mattias C den 2018-11-25 klockan 20:17:45.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •