Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Länk Orsaken till olyckan hos BHP

  1. #1
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    2 025

    Länk Orsaken till olyckan hos BHP

    "Initial enquiries into the incident have revealed a potential safety issue with respect to the
    effectiveness of the Automatic Train Protection (ATP) systems when configured for ECP braking"



    Länk


  2. #2
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    3 049

    Sv: Länk Orsaken till olyckan hos BHP

    Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    "Initial enquiries into the incident have revealed a potential safety issue with respect to the
    effectiveness of the Automatic Train Protection (ATP) systems when configured for ECP braking"



    Länk
    Mycken läsning om ECP-bromsen finns på Löfgrens tidigare länkning.
    https://www.kth.se/polopoly_fs/1.871...508_inlaga.pdf
    Där står: "Vid Overlay eller Add On ECP-broms är som namnet säger ECP-utrustning ett överlagrat tillägg på den konventionella tryckluftbromsen. Då ECP-bromsen är inkopplad är den pneumatiska styrventilen frånkopplad och vice versa. Orginalsystemet finns kvar för att fungera som tidigare om vagnen går i konventionella tryckluftbromsade tåg och som reservsystem om fel uppstår då man kör tåg med ECP-broms. Då kan man koppla ur ECP-bromsen och övergå till att köra med det konventionella systemet, fast med den sämre bromsprestanda som den pneumatiska bromsen har."

    Gruvföretaget BHP uttalade i veckan att den konventionella bromsen inte var tillsatt riktigt när föraren lämnade hytten. Var styrventilerna frånkopplade vid ECP-körningsläget hade ju den åtgärden ingen inverkan ändå.


  3. #3
    Lämnat forumet
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    2 570

    Sv: Länk Orsaken till olyckan hos BHP

    Lite betänkligt att ECP-bromsen kan orsaka olyckor, den borde ju vara säkrare.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •