Föregående avsnitt finns här:
Dag 1
Det ingick förstås frukost på boendet, och här var det inget knussel utan man kunde t.ex. välja full cooked breakfast (eller om den kallades walesisk frukost), som jag tog, eller lax och scambled eggs som min fru tog och som hon trodde inte skulle vara så mäktigt, men den var rejäl den också.
Vi hade flera tåg att passa senare på dagen, så vi kom i god tid för att köa till första turen med
kabelspårvägen upp till Great Orme. Men den första fick vi inte åka med, om de kollade banan eller bara personaltur vet jag inte, men den som sen kom ned fick vi åka med.
8<...
Kabelspårvägen består egentligen av 2 separata system direkt efter varandra, så mitt på vid Halfwayhouse får man kliva av och gå över till en vagn på den andra halvan, så 4 vagnar rullar i trafik, och snart skall vi möta denna som är på väg ned på övre halvan.
8<...
På toppen var det mest disigt och en restaurang, så vi åkte tillbaka nästan direkt och så här såg samma mötesplats ut uppifrån.
8<...
Det är ganska brant och man fick en fin utsikt ned mot stan.
8<...
Och här är vi längre ned, på väg in i bebyggelsen.
8<...
Bara boende får köra in på gatan med bil, och det är nog tur det.
8<...
Vi besökte sen piren igen, besökte en pub och gick till stationen, och här är dagens inslag i serien Engelska stationer, gammalt och nytt i förening.
8<...
Undrar över märkningen, är de rädda den skall stjälas, eller?
8<...
Det var kort vändning för tåget vi skulle ta upp till Llandudno Junction, det skulle ankomma 12.45 och avgå 12.46, och det var många resande som klev av på en onsdag.
8<...
Lite promenad i Llandudno Junction innan vårt tåg vidare mot Bangor anlände.
Från Bangor tog vi direkt en lokalbuss till Caernarfon, som är en spännande befäst stad vid havet, och där vi kunde ta en öl i väntan på nästa tågresa. Men, den får jag berätta om i nästa avsnitt.