Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Bildgåta plus fråga

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Bildgåta plus fråga

I morse när jag passerade genom centralen såg jag något skumt och tog detta foto av det. Så den enkla bildgåtan är, vad tyckte jag var skumt?

Följdfrågan är, hur fungerar det i praktiken?

(Klicka på bilden för bättre upplösning)

Senast redigerat av abk den 2018-11-12 klockan 08:40:15.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bildgåta plus fråga

På a) svarar jag "Eltåg på Kinnekullebanan" och på b) "vet ej"!

/TKO

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Man vänder väl fordonen mot varandra i Herrljunga eller Håkantorp eller nåt, och sparar på så sätt in en dieselvagn som man gissningsvis har brist på?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    På a) svarar jag "Eltåg på Kinnekullebanan" och på b) "vet ej"!

/TKO
    Svaret på a) är helt korrekt.

För att få någon ledtråd till svaret på b) följer jag tåget just nu för att se vad som händer, https://beta.railit.se/#/train/3302/2018-11-12.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Man vänder väl fordonen mot varandra i Herrljunga eller Håkantorp eller nåt, och sparar på så sätt in en dieselvagn som man gissningsvis har brist på?
    Skulle gissa att det kommer ske i Herrljunga, 3302 kommer in på spår 6 och avgår från spår 7.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Först tänkte jag att det var orden "Mot Laxå" i tågets skyltning, men med tanke på att fordonet inte kommer att kunna köra via Mariestad till Laxå så är det egentligen en bra skyltning.

Det andra är att Laxå nämns. Enligt linjetidtabellen så ska 3302 på måndagar bara gå till Mariestad, det är bara Ti-F den fortsätter till Laxå, och samma info ges i on-line på Resrobot.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Först tänkte jag att det var orden "Mot Laxå" i tågets skyltning, men med tanke på att fordonet inte kommer att kunna köra via Mariestad till Laxå så är det egentligen en bra skyltning.

Det andra är att Laxå nämns. Enligt linjetidtabellen så ska 3302 på måndagar bara gå till Mariestad, det är bara Ti-F den fortsätter till Laxå, och samma info ges i on-line på Resrobot.
    Intressant, då är det extra spännande att trafikverket anger att buss ersätter på sträckan Mariestad - Laxå.
    https://www.trafikverket.se/trafikin...rStation=3302&

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Extra trevligt att det gå att skylta"Mot Laxå"på dessa motorvagnar/Ulf

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Något liknande fotade jag i somras på en eftermiddagsavgång (tåg 13308) och då gick det en X61 på sträckan Göteborg-Vara och i Vara så bytte resenärerna över till den ordinarie Itinovagnen för vidare färd norrut på Kinnekullebanan. Kan visa två bilder från detta tagna den 7 juni 2018.

X61 045 har just ankommit Vara och resenärerna får gå rakt över plattformen till Y31 1413 som fortsatte vidare.

Här rullar Y31 1413 vidare mot Mariestad som tåg 13308. X61 045 ska några minuter senare fortsätta som tjänstetåg mot Göteborg via Öxnered/Trollhättan.

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Något liknande fotade jag i somras på en eftermiddagsavgång (tåg 13308) och då gick det en X61 på sträckan Göteborg-Vara och i Vara så bytte resenärerna över till den ordinarie Itinovagnen för vidare färd norrut på Kinnekullebanan. Kan visa två bilder från detta tagna den 7 juni 2018.

X61 045 har just ankommit Vara och resenärerna får gå rakt över plattformen till Y31 1413 som fortsatte vidare.

Här rullar Y31 1413 vidare mot Mariestad som tåg 13308. X61 045 ska några minuter senare fortsätta som tjänstetåg mot Göteborg via Öxnered/Trollhättan.
    Kan ju tillägga att detta med tågbyte i Herrljunga eller Vara är en lösning man försöker ta till vid fordonsbrist på Kinnekullebanan. Dock fordras ju att det finns fordon, oftast X61, och lokförare till eltågen att tillgå.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •