Det är naturligtvis lätt att ha generella synpunkter på individers snålhet. Nu är ju naturligtvis inte verkligheten så enkel. Jag har inte på något sätt några problem att betala en avgift för bildlagring på nätet. Vad jag i detta sammanhang kan vända mig emot är de betalningsmetoder som Flickr erbjuder i detta sammanhang. Jag stör mig på att autogiro är det enda betalningsalternativet som erbjuds. Diskussionen runt utgångna kontokort och Flickrs möjlighet att erhålla nya kontokortsnummer i de fall ett kontokort är utgånget får mig att dra öronen åt mig, (Detta har diskuterats på djupet på Flickr "hjälp"-sidor).
För mig som står inför en situation där jag av åldersskäl inte kan hantera Flickr betalningsmetoder, och där döden inte är långt borta. Så vill jag inte inveckla mig i något som inte på ett enkelt sätt är hanterbart eller som kan avsluta en prenumeration per automatik.
Nu får jag väl återvända till den workaround som jag nyttjade före 2013 innan Flickr släppte bilduppladdningen fri. Vad jag kan se idag kommer jag inte ha något problem med min personliga bilduppladdning till Flickr. Problemet får de som vill ta del av vad jag laddar upp på Flickr.
Ibland längtar man tillbaka till den tid då ev järnvägsvänner var välkomna hem till mig att titta på pappersbilder eller en liten dia-bildvisning.