Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Skyltning av tåg till utlandet

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Skyltning av tåg till utlandet

SJ skyltar tågen från Stockholm C till Köpenhamn med destination Malmö C i sin egen trafikinformation, men Trafikverket skyltar till Köpenhamn H. Är det något nytt påfund?

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Skyltning av tåg till utlandet

Citat Ursprungligen postat av ahltorp Visa inlägg
    SJ skyltar tågen från Stockholm C till Köpenhamn med destination Malmö C i sin egen trafikinformation, men Trafikverket skyltar till Köpenhamn H. Är det något nytt påfund?
    Ja, det är en bra fråga, och varför tågen från Oslo annonseras som tåg från Arvika i trafikinformation.

Sen är det ju inte så att Trv visar rätt, utan om du söker trafikinformation och så klickar på t.ex. tåg 538, så får du upp en sida där det i rubriken står Malmö-Stockholm och första station är Malmö (fast eftersom ankomsttiden visas kan jag se att det kom från utlandet).
    Jag gissar att det beror på att Trafikverket på något sätt missat att få med uppehållen i utlandet, som ju är stationer där Trv inte har egen information om när och hur tågen går (i verkligheten alltså). Men Trv klarar av att visa rätt stationer för tåg TILL utlandet, se t.ex. 539, men det gör inte SJ.s trafikinfo.
    Jag har för mig att förut fanns de utländska stationerna med på trafikinfo men att det stod att tiderna bara var tidtabellen, inte verkliga.

För det är väl inte skyltningen på vagnarna som är fel, eller att det är fel på Plattformsskyltarna, hoppas jag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •