Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Skillnad på stationerad SJ Hagalund/SJ Stockholm/city

Passagerare
    Medlem
    apr 2018

Skillnad på stationerad SJ Hagalund/SJ Stockholm/city

Hej!

Undrar lite vad skillnaden är rent körmässigt om man är stationerad i Hagalund åt SJ eller inne i City. Skiljer det sig mycket åt vilka sträckor man kör samt vilka fordon man framför?

mycket rundgång osv om man är stationerad i Hagalund kan jag tänka mig då? det kanske är sådant de som är stationerade på CST slipper?

Med vänlig hälsning
    Lokförarelev

Senast redigerat av lokforareleven den 2018-10-27 klockan 10:14:38.

Avställd
    Medlem
    maj 2018

Sv: Skillnad på stationerad SJ Hagalund/SJ Stockholm/city

Jag skulle inte tro att det är någon direkt skillnad. Varje dag har flera Stockholmsförare Hagalundsturer och vice versa. Det som skiljer är bara vilken arbetsplats som man får passresor till/från när turen slutar/börjar på ett annat ställe. Men visst är det flera Hagalundsturer än Stockholmsturer som slutar med att man kör ut ett tåg till Hagalund.

Rundgångar i Hagalund sker ju oftast med växlingspersonal. På andra platser är föraren oftast själv, så om du tänker på egna rundgångar tror jag inte det är så stor skillnad i antal.

Förr i tiden fanns det ju fasta listor så man kunde välja att man bara ville köra Uppsalapendel eller bara X2 och liknande, då fanns det säkert skillnader mellan vilka listor som fanns att välja på i Stockholm respektive Hagalund.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •