Urspårning har dödat många. Det är bara att googla, men här är New York Times som inte kräver inloggning. https://www.nytimes.com/2018/10/21/w...ain-crash.html
Urspårning har dödat många. Det är bara att googla, men här är New York Times som inte kräver inloggning. https://www.nytimes.com/2018/10/21/w...ain-crash.html
Ett Puyuma express. Tåget har varit i trafik sedan 2013. Många av bilderna från olyckan är tagna från gångbron vid Xinma station.
Man började faktiskt bygga järnväg på Taiwan några år före den Japanska ockupationen men valde i alla fall spårvidd 1067. Den östra kustbanan byggdes med spårvidd 762 men ändrades på 1970-talet till 1067. I mer modern tid har man också fått en höghastighetsbana spårvidd 1435.
Film av eländet. Rejäl smäll. Vad har man för form av tågskyddsystem? Det går ju uppenbarligen alldeles för fort med tanke på kurvan.
https://www.youtube.com/watch?v=2Okt...ature=youtu.be
Senast redigerat av Bönan den 2018-10-22 klockan 10:49:34.
TKL Fgc, Smj, Mra, Nora
Fd. Blg
Taiwan News skriver idag att ATP på tåget var frånkopplat och tåget höll för hög hastighet i kurvan. Närmare 140 km/h istället för 70. En kort video längst ned i artikeln visar urspårningen.
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/3558111
Ja, det är frågan och övervakar det hastighetsnedsättningar?
Nu har det visat sig att föraren kopplat ur tågskyddet p.g.a. tidigare problem. En annan fråga blir då vilken hastighet gäller utan ATP?
Focus Taiwan - skriver att föraren klarade sig med lindrigare skador så svar på några frågor lär väl komma.
Senast redigerat av Ville den 2018-10-22 klockan 14:04:07.