Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Gårdagens Järda

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Gårdagens Järda

Igår meddelade Järda myndigt i Hässleholm vilket spår SJ Snabbtåg skulle avgå från. Det var bara ett dilemma. Tåget hade avgått fem minuter tidigare. Helt enligt tidtabell. Hoppas detta förgyller er fredag.

Kan inte Järda få någon form av avgångsvederlag? Tidigare i veckan tjatade hen i Osby om att Øresundståg mot Malmö/Köpenhamn var spårändrat till spår 1. Det avgår alltid från spår 1. Ingen avvikande information hade lämnats tidigare. Folk började skruva oroligt på sig och kollade så de stod på rätt plattform vilket de givetvis gjorde. Detta var ett par minuter innan avgång. Jag hade stått där i 20 minuter och värmt mig i solen.

Skit in, skit ut handlar det om. Det är mycket med Järda som skaver.

Trevlig helg!

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-10-19 klockan 12:09:50.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Gårdagens Järda

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Igår meddelade Järda myndigt i Hässleholm vilket spår SJ Snabbtåg skulle avgå från. Det var bara ett dilemma. Tåget hade avgått fem minuter tidigare. Helt enligt tidtabell. Hoppas detta förgyller er fredag.

Kan inte Järda få någon form av avgångsvederlag? Tidigare i veckan tjatade hen i Osby om att Øresundståg mot Malmö/Köpenhamn var spårändrat till spår 1. Det avgår alltid från spår 1. Ingen avvikande information hade lämnats tidigare. Folk började skruva oroligt på sig och kollade så de stod på rätt plattform vilket de givetvis gjorde. Detta var ett par minuter innan avgång. Jag hade stått där i 20 minuter och värmt mig i solen.

Skit in, skit ut handlar det om. Det är mycket med Järda som skaver.

Trevlig helg!
    Jag vågar en gissning på att det är ett par år sedan södergående Öresundståg spårändrades till spår 1. Järda kanske är långsint?

För övrigt är väl Järda uppenbart en hon? Och det finns väl ingen anledning att använda "hen" när könet är känt?

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Jag vågar en gissning på att det är ett par år sedan södergående Öresundståg spårändrades till spår 1. Järda kanske är långsint?

För övrigt är väl Järda uppenbart en hon? Och det finns väl ingen anledning att använda "hen" när könet är känt?
    Vi vet ju inte med säkerhet vad Järda definierar sig som. Nu ska vi inte spåra ur men Järda skapar frustration, muntration och solkar ned förtroendet för järnvägen. Stavas bristande test och kvalitetsarbete.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-10-19 klockan 19:23:59.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Vi vet ju inte med säkerhet vad Järda definierar sig som. Nu ska vi inte spåra ur men Järda skapar frustration, muntration och solkar ned förtroendet för järnvägen. Stavas bristande test och kvalitetsarbete.
    I ljuset av det omdömet är det kanske säkrast att betrakta Järda som könlös, annars kanske man anklagas för könsrelaterade trakasserier.

Avstängd
    Medlem
    mar 2018

Jag skulle nog sätta genuset på Järda till Reale. DEN syntetiska rösten.

Stavfel rättat.

Senast redigerat av Åke K den 2018-10-19 klockan 19:39:26.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Jag skulle nog sätta genuset på Järda till Reale. DEN syntesiska rösten.
    Den pratar som den (inte) har förstånd...

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Jag skulle nog sätta genuset på Järda till Reale. DEN syntesiska rösten.
    Hon har en "kollega" med mansröst, så den gubben (?) går inte.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Hon har en "kollega" med mansröst, så den gubben (?) går inte.
    Den har både mans- och kvinnoröst.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •