Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Var är det problem på SSB nu, och vad är fake News?

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Var är det problem på SSB nu, och vad är fake News?

Enligt Skånetrafiken och Trv är det stopp i Osby, enligt Trv kan det bli förseningar pga strömförsörjning Hässleholm-Alvesta medan SJ bara nämner stopp Nässjö-Alvesta.
    Skall jag anta att SJ har fel, och de andra rätt?

Sitter på 529 och en annan undran: Tåget kom in till Stockholm C 5 minuter före avgång, felvänt.
    Att bara 5 minuter före är OK. Att tåget är felvänt kan jag acceptera. Men att jag inte sett eller hört någon information i förväg är inte bra, eftersom 1klassresenärerna då måste gå från ena änden av plattformen till andra vilket tar tid och riskerar att försena tåget och oroa resenärerna. Nu kom vi iväg i tid men ändå.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Var är det problem på SSB nu, och vad är fake News?

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Enligt Skånetrafiken och Trv är det stopp i Osby, enligt Trv kan det bli förseningar pga strömförsörjning Hässleholm-Alvesta medan SJ bara nämner stopp Nässjö-Alvesta.
    Skall jag anta att SJ har fel, och de andra rätt?

Sitter på 529 och en annan undran: Tåget kom in till Stockholm C 5 minuter före avgång, felvänt.
    Att bara 5 minuter före är OK. Att tåget är felvänt kan jag acceptera. Men att jag inte sett eller hört någon information i förväg är inte bra, eftersom 1klassresenärerna då måste gå från ena änden av plattformen till andra vilket tar tid och riskerar att försena tåget och oroa resenärerna. Nu kom vi iväg i tid men ändå.
    Den uppgift jag har hört är att stoppet i Osby beror på en olycka efter vilken räddningstjänsten begärt trafikstopp.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Den uppgift jag har hört är att stoppet i Osby beror på en olycka efter vilken räddningstjänsten begärt trafikstopp.
    Ja, jag har sett text om befarad olycka.
    Nyss upppdaterade Trv att trafiken skall vara igång igen och ett norrgående X2000 har just lämnat Hässleholm.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Ja, jag har sett text om befarad olycka.
    Nyss upppdaterade Trv att trafiken skall vara igång igen och ett norrgående X2000 har just lämnat Hässleholm.
    Först i kön norrut är Öresundståg 1030, sedan Snälltåget 3940 och X2000 532.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Att bara 5 minuter före är OK. Att tåget är felvänt kan jag acceptera. Men att jag inte sett eller hört någon information i förväg är inte bra, eftersom 1 klassresenärerna då måste gå från ena änden av plattformen till andra vilket tar tid och riskerar att försena tåget och oroa resenärerna. Nu kom vi iväg i tid men ändå.
    Någon måste väl meddela ändrad vagnsammansättning till informatören som ändrar i skyltningen? Information som ofta inte tycks gå fram. SJ borde ju veta hur vagnarna går.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Någon måste väl meddela ändrad vagnsammansättning till informatören som ändrar i skyltningen? Information som ofta inte tycks gå fram. SJ borde ju veta hur vagnarna går.
    Ja, på minst en länk i kedjan måste det brustit och jag vet inte var, utan det var egentligen det jag undrade.
    Jag tror att det är samma fordon som Leif D igår visade i 445, som i så fall redan då var felvänt.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Ja, på minst en länk i kedjan måste det brustit och jag vet inte var, utan det var egentligen det jag undrade.
    Jag tror att det är samma fordon som Leif D igår visade i 445, som i så fall redan då var felvänt.
    När jag klev av tåget noterade jag 2 saker:
    - Det var 2534, dvs samma som Leif D fotade.
    - På plattformsskylten stod vagnsordningen, med 7 först. Så kan det förstås ha stått i Stockholm också, men det är uppenbarligen inte tillräckligt tydlig information till vana resenärer. Då är det kanske så att rutinerna kan förbättras.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Mmm, det var tågsätt 32 där med.
    Bokat i följande tåg idag 10318 - 420 - 99400 - 99529 - 529 - 546 - 90546
    Det finns väl egentligen inge uttalad rutin hur och vem som ska meddela Trafikverket om ändra sammansättning.
    Jag för min del, brukar, som igår, vid Norrabantorget kontakta den som är Ags från Centralen sen. Så får denne avgöra han/hon vill göra det, eller om jag ska ombesörja detsamma.
    Så lite delat ansvar är det nog, men det är ju av vikt att så sker, eftersom man lätt tappar tid när det blir besvärligt för resenärerna.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •