Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dagens Moholm - Väring

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Dagens Moholm - Väring

Detta fanns i flödet av intresse för rubricerad sträcka...

Moholm: [04:27] Förseningar i tågtrafiken på sträckan Skövde C - Töreboda på grund av tidigare brand i Moholm. Tågen kommer att bli ca 45-60 min sena pga stoppkörningen mellan Moholm-Väring.

Moholm: [08:22] Störningar i tågtrafiken mellan Stockholm och Göteborg efter tidigare brand mellan Väring och Moholm. Snabbtågen mellan Stockholm och Göteborg går ordinarie väg med förseningar. Regionaltågen mellan Stockholm och Göteborg ersätts med buss mellan Skövde och Töreboda och omvänt. Prognos för ordinarie trafik väntas onsdag morgon 17/10.

Moholm: [11:48] OBS! Samtliga 400-tåg skall göra extra uppehåll i Töreboda för på- och avstigande för att bistå resenärer som skulle åkt 1XX-tågen.

Senast redigerat av Leif D den 2018-10-15 klockan 16:22:10.
    Tramtrain - Bildgalleri
    En järnvägsanställd har alltid fel ! - Gammalt PV-ordspråk...

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Sv: Observationer i Töreboda

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Detta fanns i flödet av intresse för rubricerad sträcka...

Moholm: [04:27] Förseningar i tågtrafiken på sträckan Skövde C - Töreboda på grund av tidigare brand i Moholm. Tågen kommer att bli ca 45-60 min sena pga stoppkörningen mellan Moholm-Väring.

Moholm: [08:22] Störningar i tågtrafiken mellan Stockholm och Göteborg efter tidigare brand mellan Väring och Moholm. Snabbtågen mellan Stockholm och Göteborg går ordinarie väg med förseningar. Regionaltågen mellan Stockholm och Göteborg ersätts med buss mellan Skövde och Töreboda och omvänt. Prognos för ordinarie trafik väntas onsdag morgon 17/10.

Moholm: [11:48] OBS! Samtliga 400-tåg skall göra extra uppehåll i Töreboda för på- och avstigande för att bistå resenärer som skulle åkt 1XX-tågen.
    Jag tillbringade en stund vid stationen i Töreboda i det sköna vädret för att studera hur trafiken löpte. Ett kraftigt försenat 171 kom in 16.12 och de resande steg och fyllde knappt en av de fem (!) bussar (hemmahörande i Huskvarna, Jönköping, Nora, Ulricehamn respektive Örebro), som väntade. Denna buss avgick 16.18. Lite efter ordinarie avgångstid för 175 (också kraftigt försenat) avgick ytterligare en buss, med en handfull resenärer, bl.a. föraren som kört 171.

Vid spår 3 stod det tågsätt som ankommit som 171 skulle enligt skyltningen avgå som ett försenat 180 kl. 16.17. När jag lämnade platsen ca 16,40 stod ett tiotal resande utanför och väntade utanför det personallösa tåget. Enligt Järnvägsfoto avgick tåget kl. 17.20.

Att 400-tågen skulle stanna och ha resandeutbyte var inget som annonserades på monitorer eller plattformsskyltar eller i högtalare. Ett X 2000 (437?) gjorde uppehåll på spår 1 kl.16.18. Huruvida det skedde något resandeutbyte kunde jag inte se. Det verkar inte som om personalen på 171 visste om det i så fall, eftersom de fortsatte resan med buss.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Observationer i Töreboda

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Olson Visa inlägg
    Jag tillbringade en stund vid stationen i Töreboda....

Att 400-tågen skulle stanna och ha resandeutbyte var inget som annonserades på monitorer eller plattformsskyltar eller i högtalare. Ett X 2000 (437?) gjorde uppehåll på spår 1 kl.16.18. Huruvida det skedde något resandeutbyte kunde jag inte se. Det verkar inte som om personalen på 171 visste om det i så fall, eftersom de fortsatte resan med buss.
    Jag satt på 432 som stannade i Töreboda runt 15.00 kanske?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •