Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Green Cargo testkör de nya Transmontanaloken

RSS Robot Green Cargos avatar
    Medlem
    sep 2017

Green Cargo testkör nya Transmontanaloken

Green Cargos två första Transmontana-lok som levererades i somras drar nästan dubbelt så mycket som ett konventionellt RC-lok och möjliggör effektivare logistiklösningar för kunderna. Nu är testkörningarna av loken i full gång. Vi träffar Johnny Halvarsson, lokförare i Borlänge som berättar om testkörning mellan Borlänge-Avesta-Ludvika och Västerås.

Läs hela artikeln här

Publicerd 2018-10-15 14:00:00 av Green Cargo AB

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Green Cargo testkör de nya Transmontanaloken

Johnny Halvarsson, lokförare i Borlänge, provkör Green Cargos nya Transmontanalok.

"Green Cargos två första Transmontana-lok som levererades i somras drar nästan dubbelt så mycket som ett konventionellt RC-lok och möjliggör effektivare logistiklösningar för kunderna. Nu är testkörningarna av loken i full gång. Vi träffar Johnny Halvarsson, lokförare i Borlänge som berättar om testkörning mellan Borlänge-Avesta-Ludvika och Västerås."

Mera på länken: Länk

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Green Cargo testkör de nya Transmontanaloken

I fredagseftermiddag, alltså den 12 oktober, fanns de båda loken i Alvesta.

Klubbmästare 1067s avatar
    Medlem
    mar 2018

...och icke desto mindre syns de i 913X-tågen släpandes på stålämnen i skarp drift. Av någon anledning medför man Blåfritte, MGW Günther 2, som overksam barlast.
    När det gäller att dra stålet Oxd-Blg tycks det inte vila några ledsamheter hos Transmontana.
    Utseendet...? Man vänjer sig. Och tänker man Hilding Carlsson kan man svälja det utan skohorn. Ett smeknamn som min kamera använder lyder "Hilding Svensson. Den har därmed välkomnat maskinerna att åka genom optiken.

Senast redigerat av 1067 den 2018-11-05 klockan 17:51:05. Anledning: språk

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1067 Visa inlägg
    ...och icke desto mindre syns de i 913X-tågen släpandes på stålämnen i skarp drift. Av någon anledning medför man Blåfritte, MGW Günther 2, som overksam barlast.
    När det gäller att dra stålet Oxd-Blg tycks det inte vila några ledsamheter hos Transmontana.
    Utseendet...? Man vänjer sig. Och tänker man Hilding Carlsson kan man svälja det utan skohorn. Ett smeknamn som min kamera använder lyder "Hilding Svensson. Den har därmed välkomnat maskinerna att åka genom optiken.
    Citat:

❓ Tagit del men ej förstått.

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Citat:

Jag anade mig till huvudbudskapet, men lite surfning gör att jag hittar en sida om detta lok (som är blått, och åtminstone hetat Günther 2) och som hyrs av Green Cargo.

Och i Trafikverkets tåglista för T18 hittar jag att tågen 9131-9133 går Oxd-Dmn eller omvänt, vilket är Oxelösund och Domnarvet, och körs av Green Cargo, så troligen kan det vara stålämneståg eller något sånt.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat:

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag anade mig till huvudbudskapet, men lite surfning gör att jag hittar en sida om detta lok (som är blått, och åtminstone hetat Günther 2) och som hyrs av Green Cargo.

Och i Trafikverkets tåglista för T18 hittar jag att tågen 9131-9133 går Oxd-Dmn eller omvänt, vilket är Oxelösund och Domnarvet, och körs av Green Cargo, så troligen kan det vara stålämneståg eller något sånt.
    Thank you very much, Sherlock! Då återstår enbart att förklara vad 1067 egentligen menade när han skrev följande:

Men vad har en stackars gammal Hilding rälsbuss gjort för illa? Jag tycker att gamla HC-bussar har en nostalgisk lantlig charm. Och hur kan en kamera använda ett smeknamn som Hilding Svensson? Mysteriet i Eskilstunatrakten blir allt tätare. Kan någon förklara för en gammal trött kungsholmare! 😎👍

Senast redigerat av Arne den 2018-11-06 klockan 00:09:35. Anledning: ändrat stavfel
    /Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Thank you very much, Sherlock! Då återstår enbart att förklara vad 1067 egetligen menade när han skrev följande:
    Utseendet...? Man vänjer sig. Och tänker man Hilding Carlsson kan man svälja det utan skohorn. Ett smeknamn som min kamera använder lyder "Hilding Svensson. Den har därmed välkomnat maskinerna att åka genom optiken. ������
    Med lite fantasi kanske man kan tycka att den lutande fronten på ett Mb-lok liknar fronten på en Hilding Carlsson rälsbuss, den nedfällbara hållaren för cyklar saknas... !
    Hilding Svensson är dock obekant...
    Och så detta otyg med littera Mb... det är ett malmtågslok,tycker jag i vart fall. Men för litterabeteckningar gäller att ju
    virrigare och inkonsekventare desto bättre.

Senast redigerat av Lennart Petersen den 2018-11-06 klockan 00:15:02.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Thank you very much, Sherlock! Då återstår enbart att förklara vad 1067 egetligen menade när han skrev följande:

Men vad har en stackars gammal Hilding rälsbuss gjort för illa? Jag tycker att gamla HC-bussar har en nostalgisk lantlig charm. Och hur kan en kamera använda ett smeknamn som Hilding Svensson? Mysteriet i Eskilstunatrakten blir allt tätare. Kan någon förklara för en gammal trött kungsholmare! 😎👍
    Allt förstår jag inte, men det förväntar jag mig inte av denne utmanande och skicklige skribent 1067.
    Har inte frontens lutning på Transmontana och korgens form en likhet med de klassiska trä-hildingarna?
    Och att Transmontana inte är så bildsköna vid första anblicken?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •