Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Nästan dött lopp

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Nästan dött lopp

SJ trafikledning beslutade att tåg 445 Cst-G skulle omledas via N såsom 56143-10004.
    Avgick Cst 19.52 i st f 18.28 (+84). Ank F 23.52.

SkJb trafikledning beslutade att tåg 7077 skulle framföras planenligt via H-Sk.
    Avgick Cst 19.56 i st f 17.25 (+151). Ank F 23.59.

445 'tjänade' 3 minuter på omledningen via Nässjö !!

445 avgick först efter att ha inväntat möte med 3458 och 450 p g a
    enkelspårsdrift Falköping - Källeryd. Detta spädde på förseningarna
    med 26 min för 445 (+217) och 17 min för 7077 (+238).

Robert
    Fripassagerare

Sv: Nästan dött lopp

Någon viskade i mitt öra att SJ väljer att köra separata X2 tåg istället för att Multa trots att dom ska exakt samma väg och stanna på exakt samma ställen. Snacka om att ta upp onödig kapacitet vid störning.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Vad jag har förstått har det körts ett antal multar idag som inte normalt är det ? Nu verkar ex 449 gå som mult med 447 ej planenligt eftersom 447 är inställt.

Robert
    Fripassagerare

Citat Ursprungligen postat av lorry Visa inlägg
    Vad jag har förstått har det körts ett antal multar idag som inte normalt är det ? Nu verkar ex 449 gå som mult med 447 ej planenligt eftersom 447 är inställt.
    Du har helt rätt, jag var lite väl hård i min kritik.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av lorry Visa inlägg
    Hur blev det, gick tågsättet som skulle varit 447 i mult med 449?
    (Min son skulle åkt med 447 igår och fick väldigt varierande besked. Det slutade med att han bokade om till ett tåg på morgonen idag istället.)

De första beskeden var att 447 skulle gå, men väldigt försenat. 23:50 var ett tag förväntad avgångstid!
    Efter ett tag kompletterades informationen med att tåget skulle sakna servering.
    Och framåt kvällen - när han i o f s redan bokat om - meddelades att resenärer från 447 skulle åka med 449, "använd samma vagn- och platsnummer" var den hurtiga uppmaningen...
    Sedan slutade jag/vi läsa SJ:s trafikinformation!

/TKO

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    Hur blev det, gick tågsättet som skulle varit 447 i mult med 449?
    (Min son skulle åkt med 447 igår och fick väldigt varierande besked. Det slutade med att han bokade om till ett tåg på morgonen idag istället.)
    De första beskeden var att 447 skulle gå, men väldigt försenat. 23:50 var ett tag förväntad avgångstid!
    Efter ett tag kompletterades informationen med att tåget skulle sakna servering.
    Och framåt kvällen - när han i o f s redan bokat om - meddelades att resenärer från 447 skulle åka med 449, "använd samma vagn- och platsnummer" var den hurtiga uppmaningen...
    Sedan slutade jag/vi läsa SJ:s trafikinformation!
    /TKO
    Det väcker en fundering och undran som jag har. Vid planerad multning är vagnsnumreringen ju anpassad, så att inte två resenärer har identiska vagns- och platsnummer på sina biljetter. Resenärerna kan alltså stiga på i rätt vagnssätt och rätt vagn. Men hur gör SJ när två tåg med kort varsel multas p g a trafikstörning? Om en resenär råkar hamna i fel vagnssätt så är det ju inte så lätt att ta sig därifrån. Ropar man (genom Trafikverket) ut i högtalarna att det främre vagnssättet är tåg xxx med ordinarie avgångstid xx.xx och att det bakre avgångssättet är tåg yyy med ordinarie avgångstid yy.yy? Eller kan det till och med skyltas? Brukar det i praktiken bli en enda röra, eller?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Stoppkörningen Moholm-Väring tog typ 60min....... sedan fick vi vänta i Falköping så att 450 kunde passera samt att 445 gick före 7077 pga enkelspår F-Fby

Peter Alsén
    diversearbetere inom Järnvägen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •