Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 49

Ämne: Stopp vid Moholm

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Stopp vid Moholm

Totalstopp i Moholm. Spänningslöst. Brand i ställverk.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Stopp vid Moholm

Och tidigare så var det stopp i Flen på grund av att man inte fick ordning på spänningen efter nattens banarbete.

Moholm kan bli långvarigt om vi har otur.

//R

Ej aktiv
    Medlem
    feb 2018

Det har också varit ett överdraget banarbete i Flen, som gjorde att 525 framfördes via Nyköping, medans 425 fick stå i Södertälje Syd en dryg halvtimme. Det senare planerades tydligen att omledas via Eskilstuna - Örebro men kontraorder hann ges och tåget kom trots allt att framföras normal väg. Det tomma fliståget från Värtan, som är första tåg på denna sträcka, fick vänta i Sparreholm med 90 minuters försening som följd.

Är det i omformarstationen i Moholm som det brunnit? Trafikverket talar bara om det förenklade uttrycket "elfel". Kan inmatningen från Moholm undvaras nu i glestrafiken?

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av stinsx Visa inlägg
    Det har också varit ett överdraget banarbete i Flen, som gjorde att 525 framfördes via Nyköping, medans 425 fick stå i Södertälje Syd en dryg halvtimme. Det senare planerades tydligen att omledas via Eskilstuna - Örebro men kontraorder hann ges och tåget kom trots allt att framföras normal väg. Det tomma fliståget från Värtan, som är första tåg på denna sträcka, fick vänta i Sparreholm med 90 minuters försening som följd.

Är det i omformarstationen i Moholm som det brunnit? Trafikverket talar bara om det förenklade uttrycket "elfel". Kan inmatningen från Moholm undvaras nu i glestrafiken?
    Det talas om ett ställverk mellan Moholm och Väring vid km 295+807.
    Edit: En blockkiosk har brunnit upp helt.

Senast redigerat av Carl Olof Mossberg den 2018-10-14 klockan 09:38:30.

Ej aktiv
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Carl Olof Mossberg Visa inlägg
    Det talas om ett ställverk mellan Moholm och Väring vid km 295+807.
    Edit: En blockkiosk har brunnit upp helt.
    Tänk så mycket bättre information det finns än vad Trafikverket presenterar publikt!

Låter mer som ett "signalfel", om en blockkiosk brunnit upp (även om kanske brandorsaken är ett elfel).

Då kan man kanske köra mot stopp på de berörda blocksträckorna.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Stopp vid Moholm - Prognos 16.00

Totalstopp i Moholm. Spänningslöst. Brand i ställverk.
    Prognos som sagt 16.00.
    Bussersättningar och omledningar.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Stopp vid Moholm - Prognos 16.00 X2 I Falköping

Nyss vände en X2:a här i Falköping och började färden ner mot Jönköping och Nässjö

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Stopp vid Moholm - Prognos 16.00 X2 I Falköping

Citat Ursprungligen postat av 5080 Visa inlägg
    Nyss vände en X2:a här i Falköping och började färden ner mot Jönköping och Nässjö
    Ja, "404" som stått en bra stund innan det bar av mot Vartofta.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Prognos som sagt 16.00.
    Enligt Järnvägsfoto går dock här-och-där-tågen på sträckan, dock med stora förseningar.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Olson Visa inlägg
    Enligt Järnvägsfoto går dock här-och-där-tågen på sträckan, dock med stora förseningar.
    Skall vara bussning Skövde-Töreboda och omvänt för dessa.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Stopp vid Moholm - Trafiken igång på uppspåret-

Prognos som sagt 16.00.
    Trafiken som sagt igång på uppspåret sedan 14-tiden.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Sv: Stopp vid Moholm - Trafiken igång på uppspåret-

Första tåg förbi blev 15045 (267 min sena i Väring)

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Åter totalstopp Moholm-Väring sedan 17.00

Det har upptäckts skador på rälsen så det är åter helt totalstopp upp- och nedspår Moholm-Väring. Ingen prognos.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Åter totalstopp Moholm-Väring sedan 17.00

Kanske bara ena spåret?

Jag hade tänkt att roa mig med att se Tågabs söndagståg till Göteborg som ska vara Sagas rosa tåg. Det skulle komma 18.00 men beräknas 18.40. Det är i Alingsås nu 40 min sent så det har passerat på något sätt. Jag fördriver lite tid genom att jag satte mig på ett pendeltåg till Gamlestaden. Där passerade nyss ett x2000 norrut skyltat Stockholm. Jag är nu på spårvagnen tillbaka.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-10-14 klockan 17:13:56.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Kanske bara ena spåret?

Jag hade tänkt att roa mig med att se Tågabs söndagståg till Göteborg som ska vara Sagas rosa tåg. Det skulle komma 18.00 men beräknas 18.40. Det är i Alingsås nu 40 min sent så det har passerat på något sätt. Jag fördriver lite tid genom att jag satte mig på ett pendeltåg till Gamlestaden. Där passerade nyss ett x2000 norrut skyltat Stockholm. Jag är nu på spårvagnen tillbaka.
    De hann passera innan det tycks ha blivit ett tillfälligt(?) stopp igen efter att 438 kört förbi. Nu har åtminstone ett par tåg till kommit igenom.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Kanske bara ena spåret?

På avgångstavlan står det tåget kvar. Skulle gå 15.29 avgick 18.05. "Tåget går ändrad väg". De blir sena...
    Det är mycket folk på centralen.

Edit X2000 nr 442 mot Stockholm ska avgå nu. "Ändrad väg" står det. På Trafikverket.se är det inställt i Skövse men antas vara i tid i Katrineholm och Stockholm. Tror inte det.

Edit Sagas rosa tåg kommer nu. Två vagnar. Många passagerare. Kanske det är så Saga kan komma med i sj.se.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-10-14 klockan 17:40:26.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

MTR Express mot Stockholm kör över Kil. Jag mötte 2074, nu med nummer 71944, i Mellerud för en stund sen. De tog vägen via Herrljunga-Öxnered. Skulle varit i Stockholm runt 18.30.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Fick just sms av SJ att min resa med tåg 432 i morgon kan komma att påverkas. (Göteborg - Stockholm, från G 11.29)

Det verkar ju vara rejäla störningar eller?

Senast redigerat av AlexEhn den 2018-10-14 klockan 21:16:31.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av stinsx Visa inlägg
    Tänk så mycket bättre information det finns än vad Trafikverket presenterar publikt!

Låter mer som ett "signalfel", om en blockkiosk brunnit upp (även om kanske brandorsaken är ett elfel).
    Fast om Trafikverket gick ut och sa "signalfel pga elfel" skulle det väl inte göra någon så mycket gladare heller...

Vad är det egentligen som finns i en blockkiosk? Jag tänker mig några spårledningsreläer och signalreläer, om det är ett mellanblock så finns det väl inget fullständigt ställverk där? Enligt radion i morse så verkar det som det ska ta till onsdag innan de ens kan presentera en tidplan innan det blir klart.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av AlexEhn Visa inlägg
    Fick just sms av SJ att min resa med tåg 432 i morgon kan komma att påverkas. (Göteborg - Stockholm, från G 11.29)

Det verkar ju vara rejäla störningar eller?
    Finns mer info i den här tråden. Admin skulle ju kunna slå ihop dessa.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •