Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Okänt tåg.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Okänt tåg.

Ett tåg utanför tidtabellen passrade nyss Landvetter mot Borås. Såg ut att vara en X1x i normal Västtrafikdress. Numret är 283, låter som ett snabbtåg men vad var detta?

Senast redigerat av Åke K den 2018-10-14 klockan 06:28:23.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Okänt tåg.

Mysteriet tätnar, nu har tåget stått parkerat i över en timme i Sandared.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Mysteriet tätnar, nu har tåget stått parkerat i över en timme i Sandared.
    Enligt Tydals utmärkta https://tracker.railit.se (som kräver en påloggning; men det är inget besvär) så är det ett tjänstetåg kört av SJ, mellan Göteborg och Borås. Dock skulle det bara ha stått 3 minuter i Sandared.
    Med tracker för tidtabell får man rätt tidtabell för just det datum man väljer, och det verkar som att alla tillfälliga omledningar och sånt kommer med.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag tror jag har en lösning, åtminstone delvis. Nu kom det ett annat okänt tåg fast från Borås. En X1x släpande på en trasa med nedbunden strömavtagare. Trasan hette 3215 och dragaren kanske 3141, mitt sifferminne klarar bara ett nummer åt gången. Tågnr 500. 283 kom fö iväg från Sandared 3 timmar sent. Kanske var det det tåget som hämtade trasan och sen fortsatte till Borås för att återgå som 500?

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Jag tror jag har en lösning, åtminstone delvis. Nu kom det ett annat okänt tåg fast från Borås. En X1x släpande på en trasa med nedbunden strömavtagare. Trasan hette 3215 och dragaren kanske 3141, mitt sifferminne klarar bara ett nummer åt gången. Tågnr 500. 283 kom fö iväg från Sandared 3 timmar sent. Kanske var det det tåget som hämtade trasan och sen fortsatte till Borås för att återgå som 500?
    Ja nu har ni ju utrett de där rätt skapligt och rätt med för den delen. Det är ju ofta tågnummerbrist, tro de eller ej, så man använder lite strönummer ibland.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Ett par bilder finns på förarens Instagram.
    https://www.instagram.com/lokforarinnan/

Senast redigerat av Simon B den 2018-10-14 klockan 14:38:53.

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Ett par bilder finns på förarens Instagram.
    https://www.instagram.com/lokforarinnan/
    Går bara att se om man följer personen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vad hände 3215 och när?

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Vad hände 3215 och när?
    Vet inte så mycket mer men i en kommentar på nämnda Instagramkonto skrivs bl a att "tyvärr blockerade trasan större delen av Bs".

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Vet inte så mycket mer men i en kommentar på nämnda Instagramkonto skrivs bl a att "tyvärr blockerade trasan större delen av Bs".
    Med en trasig strömavtagare? Det var ju bara en vecka sen det var trafikstopp i Borås just för att byta ut kontaktledningen. Jag anar någon form av samband.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Med en trasig strömavtagare? Det var ju bara en vecka sen det var trafikstopp i Borås just för att byta ut kontaktledningen. Jag anar någon form av samband.
    Jag vet inte exakt vad man gjorde för jobb just då men man har arbetat med byte av kontaktledning och bryggor i Borås sedan i vintras. Under hela tiden har trafiken fått klaras av på spåren 1-4. Tror det var meningen att det skulle varit klart i augusti...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •