Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: F 1200 till Gävle på lördag

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

F 1200 till Gävle på lördag

Finns det någon detaljerad tidtbelle för körningen med F 1200 från Stockholm till Gävle på lördag 13 okt?

/Gunnar

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: F 1200 till Gävle på lördag

Citat Ursprungligen postat av Gunnar Lindkvist Visa inlägg
    Finns det någon detaljerad tidtbelle för körningen med F 1200 från Stockholm till Gävle på lördag 13 okt?

/Gunnar
    Har man alltså varit kvar med det berömda ångloket och alla vagnarna i Stockholm efter Getåtågresorna i samband med 100-ärsminnet? Vad har man då gjort med F 1200 alla dessa dagar i Stockholm (Hagalund)?

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Har man alltså varit kvar med det berömda ångloket och alla vagnarna i Stockholm efter Getåtågresorna i samband med 100-ärsminnet? Vad har man då gjort med F 1200 alla dessa dagar i Stockholm (Hagalund)?
    nej, F1200 rullade hem i tåget förra tisdagen till Gävle och körs ner (såvitt jag förstår) på lördag morgon igen.
    Tdt för morgondagen (från hemsidan):

11.24 Avgång Stockholm C
    13.23 - 13.46 Uppsala C
    15.36 Ankomst Gävle C

Senast redigerat av Yaken den 2018-10-12 klockan 09:39:45.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Om lok och vagnar var kvar i Stockholm eller inte har jag ingen aning om.

Med tanke på risken för olika former av förstörelse så skulle väl aldrig museet berätta i förväg var det skall stå en längre tid, och knappast i efterhand berätta exakt var det stod, eftersom samma plats kan tänkas användas nästa gång.
    Så, frågan är helt onödig att ställas så här offentligt. Vore det viktigt för dig, och du var en känd seriös person hade du kanske fått reda på det efter en personlig kontakt.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg

Med tanke på risken för olika former av förstörelse så skulle väl aldrig museet berätta i förväg var det skall stå en längre tid, och knappast i efterhand berätta exakt var det stod, eftersom samma plats kan tänkas användas nästa gång.
    Så, frågan är helt onödig att ställas så här offentligt. Vore det viktigt för dig, och du var en känd seriös person hade du kanske fått reda på det efter en personlig kontakt.
    Med tanke på att det går ett (annonserat) elloksdraget tåg Gävle - Stockholm på morgonen så lär nog vagnarna i alla fall inte ha varit kvar.

Senast redigerat av ztenlund den 2018-10-12 klockan 10:25:25.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Yaken Visa inlägg
    nej, F1200 rullade hem i tåget förra tisdagen till Gävle och körs ner (såvitt jag förstår) på lördag morgon igen.

11.24 Avgång Stockholm C
    13.23 - 13.46 Uppsala C
    15.36 Ankomst Gävle C
    De där tiderna kände jag till men vilka är tiderna mera i detalj på mellanliggande trafikplatser.

/Gunnar

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Finns det någon detaljerad tidtbelle för körningen med F 1200 från Stockholm till Gävle på lördag 13 okt? /Gunnar
    Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg

Var har du då sett att jag har frågat efter den exakta placeringen av F 1200 – om nu minneståget hade varit kvar i Stockholm alltså vill säga – när du bannar mig för att fråga offentligt här i vårt tågnördforum Postvagnen om JVM och Getåtåget? Ska man inte kunna diskutera museumståget alls här menar du med risk för att man 'avslöjar' hemliga förvaringsplatser? Det verkar lite konspiratoriskt i mina ögon.

Trådstartaren Gunnar Lindkvist ställde en fråga om tidtabellen nu på lördag för lokreturen som föranledde min fråga om skälet till varför F 1200 med vagnar möjligen hade varit kvar här i kungliga hufvudkommunen efter jubileumsresorna. Man kunde ju fullt naturligt undra över tidsschemat för minnestågets retur till JVM i Gävle; att man tydligen som det nu avslöjas har varit en vända t.o.r. till Gävle med F 1200 kände i varje fall jag inte till!

Vi har många här i vagnen följt med intresse allt som skrivits om F 1200-loket och de gamla vagnarna som deltagit i 100-årsjubileet av den tragiska Getåolyckan för 100 år sedan. Så sett i det sammanhanget så är det fullt rimligt att vi här i Postvagnen är intresserade av allt som rör det gamla ångloket och då också ställer frågor. Det betyder på inget sätt att vi här i forumet ska ange GPS-koordinaterna för eventuella förvaringsplatser för det aktuella minnestågets dagliga placering. Men onödigt hysch-hysch känns trots allt omotiverat när det gäller det gamla ångloket!

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Yaken Visa inlägg

11.24 Avgång Stockholm C
    13.23 - 13.46 Uppsala C
    15.36 Ankomst Gävle C
    De där tiderna kände jag till men vilka är tiderna mera i detalj på mellanliggande trafikplatser.

/Gunnar
    Järnvägsmuseet facebook skriver nu - https://sv-se.facebook.com/jarnvagsmuseet/

Tågnummer 29094. Railit Tracker har tidtabeller. Bara att registrera sig. Det är gratis och enkelt.
    Finns kanske andra ställen.
    https://tracker.railit.se/#/login

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Var har du då sett att jag har frågat efter den exakta placeringen av F 1200 – om nu minneståget hade varit kvar i Stockholm alltså vill säga – när du bannar mig för att fråga offentligt här i vårt tågnördforum Postvagnen om JVM och Getåtåget? Ska man inte kunna diskutera museumståget alls här menar du med risk för att man 'avslöjar' hemliga förvaringsplatser? Det verkar lite konspiratoriskt i mina ögon.

Trådstartaren Gunnar Lindkvist ställde en fråga om tidtabellen nu på lördag för lokreturen som föranledde min fråga om skälet till varför F 1200 med vagnar möjligen hade varit kvar här i kungliga hufvudkommunen efter jubileumsresorna. Man kunde ju fullt naturligt undra över tidsschemat för minnestågets retur till JVM i Gävle; att man tydligen som det nu avslöjas har varit en vända t.o.r. till Gävle med F 1200 kände i varje fall jag inte till!

Vi har många här i vagnen följt med intresse allt som skrivits om F 1200-loket och de gamla vagnarna som deltagit i 100-årsjubileet av den tragiska Getåolyckan för 100 år sedan. Så sett i det sammanhanget så är det fullt rimligt att vi här i Postvagnen är intresserade av allt som rör det gamla ångloket och då också ställer frågor. Det betyder på inget sätt att vi här i forumet ska ange GPS-koordinaterna för eventuella förvaringsplatser för det aktuella minnestågets dagliga placering. Men onödigt hysch-hysch känns trots allt omotiverat när det gäller det gamla ångloket!
    Jag får be om ursäkt, jag läste lite slarvigt, och tyckte du skrev "Vad har man då gjort av F1200 alla dessa dagar", vilket jag uppfattade som önskemål om att veta var det hade funnits någonstans.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •