Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Bilder från Malmö C tillfälliga station?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Bilder från Malmö C tillfälliga station?

När Citytunnelns anslutningar skulle göras klara var under en längre tid banhallen avstängd och alla tåg stannade vid lokaltågsstationen (som väl möjligen skulle kunna leva upp till namnet med nuvarande definition på lokaltåg om Malmöringen hade blivit verklighet som ringlinje, men då hade tågen inte kommit runt om de stannat där och dessutom är spåren nu borta). Malmö-bilden igårkväll fick mig att fundera över om jag överhuvudtaget sett någon bild från detta arrangemang.

Senast redigerat av Göran Kannerby den 2018-10-11 klockan 08:22:13.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Bilder från Malmö C tillfälliga station?

Tunneln hette vad sa du, sa du?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Tunneln hette vad sa du, sa du?
    Rättat nu, att ansluta Citybanan får anses vara en extremt lång anslutning.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Bilder från den 20 januari 2010:

Senast redigerat av Jan L den 2018-10-11 klockan 08:53:58.
    Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Tackar!

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Här har du "spårplanen" för bygget! Originalet kan du titta på nästa gång du är på kontoret i Eslöv!

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Den 6 april 2011 hade lokaltågsstationen spelat ut sin roll:

Även banhallsspåren intill lokaltågsstationens spår var under omdaning den gången:

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Här har du "spårplanen" för bygget! Originalet kan du titta på nästa gång du är på kontoret i Eslöv!
    Ytterligare ett skäl att hälsa på med andra ord. Tror jag hann se den bilden på Carlsgatan en eller annan gång. Säker på att jag såg någon tidigare version i vart fall.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Även banhallsspåren intill lokaltågsstationens spår var under omdaning den gången:
    Tackar! Jo, det nuvarande spår 10 fick vänta till sist eftersom det låg i skarven mellan de båda stationsdelarna.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag hittade lite gamla bilder från den tillfälliga stationen.

IMG_7892red by Magnus Backman, on Flickr

Börjar med en mörk vinterbild på en X2000 på den tillfälliga stationen i december 2009.

2010_07_06_000024pv by Magnus Backman, on Flickr

Sedan några bilder från sommaren 2010. Tvår Öresundståg, två Pågatåg och en X2000 samsas om spåren på den tillfälliga stationen.

2010_07_06_000025pv by Magnus Backman, on Flickr

Banhallen fick en rejäl renovering i samband med ombyggnaden också om jag minns rätt var det mycket diskussioner om vem som ansvarade för banhallen men jag tror det slutade med att Jernhusen fick betala det mesta.

2010_07_06_000026pv by Magnus Backman, on Flickr

Utsikt över infarten till Citytunneln.

2010_07_06_000028pv by Magnus Backman, on Flickr

Den tillfälliga stationen hade tre infartsspår två från Södra stambanan och ett från bankspåret som leder till och från Kontinentalbanan.

2010_07_06_000029pv by Magnus Backman, on Flickr

En av plattformarna på den tillfälliga stationen syn lite bättre på denna bild som även visar det avgående Pågatåget.
    Som jag minns det fungerade det långt över förväntan med den tillfälliga stationen, än idag kan man höra hänvisningar till att det minsann går att köra på trånga stationer bara alla bjuder till och gör sitt bästa, mins när vi körde på tillfällig station i Malmö. Sedan ska det ju sägas att det fanns dagar som gick mindre bra också som den dagen när det grävts kanalisation och spår efter spår fick stängas p.g.a solkurva under eftermiddagen.

/Magnus

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Magnus Backman Visa inlägg
    Som jag minns det fungerade det långt över förväntan med den tillfälliga stationen, än idag kan man höra hänvisningar till att det minsann går att köra på trånga stationer bara alla bjuder till och gör sitt bästa, mins när vi körde på tillfällig station i Malmö. Sedan ska det ju sägas att det fanns dagar som gick mindre bra också som den dagen när det grävts kanalisation och spår efter spår fick stängas p.g.a solkurva under eftermiddagen.
    Tackar för åskådliga bilder!

Även min minnesbild var att det fungerade över förväntan. Passerade oftast en gång i veckan på väg till Köpenhamn och då var det oftast spåret närmast kanalen som gällde, ofta var plattformen närmast full med folk.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •