Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tredje tisdagsbilden

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Tredje tisdagsbilden

Var?

Passagerare Jonny Saljefeldts avatar
    Medlem
    feb 2018

Sv: Tredje tisdagsbilden

Östersund V.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Östersund V

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Vimmerby

Medlem
    nov 2017

Sv: Tredje tisdagsbilden - rätt svar

Citat Ursprungligen postat av Jonny Saljefeldt Visa inlägg
    Östersund V.
    Stämmer bra, ett hållställe inom driftplatsen Östersund C. Bilden är tagen den 8 juni 2018. Besc får också poäng för snabbt svar.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Stämmer bra, ett hållställe inom driftplatsen Östersund C. Bilden är tagen den 8 juni 2018. Besc får också poäng för snabbt svar.
    Jag kan inte längre motstå frestelsen att helt utanför ämnet visa en bild av ett studentexamensekipage som kom körande i närheten av Östersund V när jag hade tagit frågebilden:

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Jag kan inte längre motstå frestelsen att helt utanför ämnet visa en bild av ett studentexamensekipage som kom körande i närheten av Östersund V när jag hade tagit frågebilden:
    Trevligt med tisdagens bilder från Östersund. Särskilt den första bilden från Östersund V och Strandgatan eftersom man ser det gamla trähuset med sina tinnar och torn och där det för alla Östersundsbor så välkända Café Temperance huserade i alla år på adressen nr 11 i bildens bakgrund.

Numer är det här klassiska kaféet med anor från 1900-talets början sedan ett antal år omgjort till Restaurang Temperance och har fått nya ägare i ett par omgångar.

Men för mig förblir huset för alltid associerat med det gamla kaféet där jag på söndagarna i 60-talets mitt ofta drack varm choklad med vispgrädde och åt bakelser efter söndagspromenaden ned till Badhusparken och Spökis sjöflygplan nere i hamnen.

PS. Vad är det som är så speciellt just med den aktuella studentlastbilen och som du absolut ville visa oss? Jag undrar eftersom det är ju bara en sådan lastbil bland många liknande här i landet. Undrar den nyfikne f.d. östersundaren 😊

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Trevligt med tisdagens bilder från Östersund. Särskilt den första bilden från Östersund V och Strandgatan eftersom man ser det gamla trähuset med sina tinnar och torn och där det för alla Östersundsbor så välkända Café Temperance huserade i alla år på adressen nr 11 i bildens bakgrund.

Numer är det här klassiska kaféet med anor från 1900-talets början sedan ett antal år omgjort till Restaurang Temperance och har fått nya ägare i ett par omgångar.

Men för mig förblir huset för alltid associerat med det gamla kaféet där jag på söndagarna i 60-talets mitt ofta drack varm choklad med vispgrädde och åt bakelser efter söndagspromenaden ned till Badhusparken och Spökis sjöflygplan nere i hamnen.

PS. Vad är det som är så speciellt just med den aktuella studentlastbilen och som du absolut ville visa oss? Jag undrar eftersom det är ju bara en sådan lastbil bland många liknande här i landet. Undrar den nyfikne f.d. östersundaren
    Trevligt att få del av dina minnen från det anslående trähuset.

Jag tyckte att texten på det stora anslaget som fladdrar där bak på studentlastbilen är rolig. Jag hade i varje fall inte sett det skämtet förut.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Och jag är tacksam att du inte använde ljudfilm!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •