Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Militära transporter kan påverka trafiken

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Militära transporter kan påverka trafiken

Trafikverkets pressmeddelande på Nyheter från järnvägsvärlden nämner ingenting om transport på järnväg. Men enligt foto på länken används även järnväg. Är det månne CargoNet som är operatör.

Länk

Bildlänk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Militära transporter kan påverka trafiken

Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Trafikverkets pressmeddelande på Nyheter från järnvägsvärlden nämner ingenting om transport på järnväg. Men enligt foto på länken används även järnväg. Är det månne CargoNet som är operatör.

Länk

Bildlänk
    Apropå artiklarna i Tåg om solkurvor och nuvarande ordning med avhjälpande underhåll istället för förebyggande underhåll får man vara glad att transporterna inte behövs under högsommaren..

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Apropå artiklarna i Tåg om solkurvor och nuvarande ordning med avhjälpande underhåll istället för förebyggande underhåll får man vara glad att transporterna inte behövs under högsommaren..
    Just dessa transporter var på väg. Står ingenstans i Trafikverkets information att det skulle gälla järnväg.

Var bildlänken kommer ifrån vet jag inte men den syns inte hos Trafikverket iaf.

Senast redigerat av Mattias C den 2018-10-09 klockan 13:41:08.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Just dessa transporter var på väg. Står ingenstans i Trafikverkets information att det skulle gälla järnväg.

Var bildlänken kommer ifrån vet jag inte men den syns inte hos Trafikverket iaf.
    Den kommer från jernbanen.dk forum. Där länkas också till DR.dk nyheter med artikel som nämner godståg genom Danmark. Sägs inget om avlastning för vägtransport där.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Jag kontaktade Trv i går för att få reda på om transporten skulle gå på Väg, Botniabanan eller Stambanan men fick mail om att det är säkerhetsklassat och föreslogs att anpassa mina resor till Umeå efter övningen.
    Jag fick i alla fall ett snabbt mail svar.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Micael Lindgren Visa inlägg
    Jag kontaktade Trv i går för att få reda på om transporten skulle gå på Väg, Botniabanan eller Stambanan men fick mail om att det är säkerhetsklassat och föreslogs att anpassa mina resor till Umeå efter övningen.
    Jag fick i alla fall ett snabbt mail svar.
    Det kan väl inte betyda att de kommer lasta järnvägsvagnarna på Uågb? Annars är nog Vän ett säkert kort.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Åtminstone tåg 15799 igår som stod i Åmotfors 10.42 - 11.46 var ett militärtransporttåg från Skåne/utlandet till Norge. Jag kunde inte se några nationalitetsbeteckningar på militärfordonen men det var pansarfordon och mindre lastbilar samt några containrar först i tåget. GC Rc drog så nog var Green Cargo operatör. /PK

Senast redigerat av Per K den 2018-10-10 klockan 22:50:18.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Per K Visa inlägg
    Åtminstone tåg 15799 igår som stod i Åmotfors 10.42 - 11.46 var ett militärtransporttåg från Skåne/utlandet till Norge. Jag kunde inte se några nationalitetsbeteckningar på militärfordonen men det var pansarfordon och mindre lastbilar samt några containrar först i tåget. GC Rc drog så nog var Green Cargo operatör. /PK
    På onsdagen såg jag tåg 70448 Malmö gb-Hallsberg rbg i Nässjö med belgiska vagnar lastade med militära fordon. Dragkraften stod Hector Rail för.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •