Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Jämtlandstågen

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Jämtlandstågen

Eftersom man tydligen inte får kommentera järnvägsföretagens inlägg under deras rubrik öppnar jag en tråd här i stället. SJ-nattågen har gått så bra att nu blir det trafik hela året till Duved. Stort grattis inte minst till en viss PV-skribent som jobbat och lobbat för detta. I interna statistiken hos SJ är tydligen deras tåg till Jämtland de punktligaste också.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Jämtlandstågen

Citat Ursprungligen postat av Fryksdalingen Visa inlägg
    Eftersom man tydligen inte får kommentera järnvägsföretagens inlägg under deras rubrik öppnar jag en tråd här i stället. SJ-nattågen har gått så bra att nu blir det trafik hela året till Duved. Stort grattis inte minst till en viss PV-skribent som jobbat och lobbat för detta. I interna statistiken hos SJ är tydligen deras tåg till Jämtland de punktligaste också.
    Är det inte upphandlad trafik numera,därav att de går hela året.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jo men det talar SJ tyst om i sin marknadsföring. Jag är jätteglad att SJ nu älskar sina nattåg och att de uppenbarligen är jättebra. Men visst cred borde man nog ge TrV som upphandlat just Duvedstrafiken.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Resenären Visa inlägg
    Jo men det talar SJ tyst om i sin marknadsföring. Jag är jätteglad att SJ nu älskar sina nattåg och att de uppenbarligen är jättebra. Men visst cred borde man nog ge TrV som upphandlat just Duvedstrafiken.
    ...eller kanske (mp)/regeringen? Äras den som äras bör

/UB

/UB

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Äras bör även
    Lars B Johansson för hans idoga arbete och andra i Jämtland och med anknytning dit som engagerade sig.
    Svenska Turist Föreningen,deras kampanj rädda nattågen och förmodligen även deras diskussioner med regeringen.

Tror inte detta hade varit möjligt utan de arbete som Karin Svensson Smith, Christer Ljungberg med flera gjorde för att behålla nattågen mellan Malmö-Stockholm.

Senast redigerat av Anders Björk den 2018-10-06 klockan 08:14:56.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Resenären Visa inlägg
    Creden bör nog inte ges till Trafikverket. De agerar inte på egen hand utan följer politiska direktiv.
    Dock har SJ och resenärerna ett finger med. Resandet ökade med 33% i nattågen till Jämtland förra året enligt SJ

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Det stämmer bra. Jag blev kontaktad av turistföreningen och jag skrev på som den norrlänning jag är. Finns ingen anledning att missgynna Jämtland och andra län i Norrland.

Lars-G

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •