Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Banedanmark tester på den nye bane: Hold jer fra sporet

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Banedanmark tester på den nye bane: Hold jer fra sporet

Verkar som att en uppföljning av provkörningen på Haparandabanan nu är förestående.

Drehscheibe

Tidigare i PV

Banedanmark

Senast redigerat av BD den 2018-10-05 klockan 09:03:56.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Banedanmark tester på den nye bane: Hold jer fra sporet

Citat Ursprungligen postat av BD Visa inlägg
    Verkar som att en uppföljning av provkörningen på Haparandabanan nu är förestående.

Drehscheibe

Tidigare i PV

Banedanmark
    Jag undrar: På Banedanmarks sida står det ""Det bliver MR-tog, som vi bruger til at teste strækningen med i denne omgang.", så hänger verkligen den testen ihop med din länk till Drehscheibe om Hector+DB-lok? Eller har talespersonen från Banedanmark fel?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag undrar: På Banedanmarks sida står det ""Det bliver MR-tog, som vi bruger til at teste strækningen med i denne omgang.", så hänger verkligen den testen ihop med din länk till Drehscheibe om Hector+DB-lok? Eller har talespersonen från Banedanmark fel?
    ... Først senere på året vil vi køre på de helt høje hastigheder - op imod de 250 km/t, som banen er bygget til"

MR toppar väl på sisådär hälften av det så det är kanske för det syftet det tyska tåget behövs?

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    ... Først senere på året vil vi køre på de helt høje hastigheder - op imod de 250 km/t, som banen er bygget til"

MR toppar väl på sisådär hälften av det så det är kanske för det syftet det tyska tåget behövs?
    De behöver kanske erfarenhetsdrift på ERTMS eller nåt och tar ett utrangerat tåg som de byggt om?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    De behöver kanske erfarenhetsdrift på ERTMS eller nåt och tar ett utrangerat tåg som de byggt om?
    Snarare provdrift i så fall, en sådan utförs med enbart icke-reguljär trafik. Erfarenhetsdrift innebär definitionsmässigt reguljär trafik.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg

Ja, jag ser att jag läste fel, jag såg att Banedanmarks pressmeddelande var från den 4:e (och tänkte "igår") men såg inte att det stod september. MR-testerna skulle tydligen avslutas i vecka 39, som ju var förra veckan, så det hela kan hänga ihop.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •