Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 20 av 63

Ämne: En evighet sedan jag fick sista nummret av tåg.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

En evighet sedan jag fick sista nummret av tåg.

Är det bara jag som saknat tidningen tåg eller är det min granne som fått mitt ex?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: En evighet sedan jag fick sista nummret av tåg.

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Är det bara jag som saknat tidningen tåg eller är det min granne som fått mitt ex?
    Inget nummer 9 här heller. Skulle ha varit här förra veckan, vecka 39 enligt plan.

https://www.sjk.se/tidskriften-tag/

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Inget nummer 9 här heller. Skulle ha varit här förra veckan, vecka 39 enligt plan.

https://www.sjk.se/tidskriften-tag/
    Me-too ! Så då får vi anta att det är utgivningen som är lite försenad och ge oss till tåls.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Med ryktets vingar har jag erfarit att en omfattande städaktion på redaktionen kan ha försenat utgivningen. Den senaste talmansrundan kan dock ha gett resultat.

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Redaktionen låter hälsa följande:

Tidningarna går utgivningsveckan från Kalmar till Bromma, där de sedan i början av nästkommande vecka (i det här fallet V40) får sina inbladningar och (den här gången) sin inplastning. Därefter följer några spännande dygn hos PostNord.
    Slutsats: Alla svenska medlemmar bör få sin tidning idag fredag eller senast på måndag!

Hälsningar
    Mattias J
    sekr SJK / mod PV

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Med ryktets vingar har jag erfarit att en omfattande städaktion på redaktionen kan ha försenat utgivningen. Den senaste talmansrundan kan dock ha gett resultat.
    Tja, vill man sprida rykten så vill man, men vad skulle det ha varit för "städaktion", och vad skulle en sådan "städaktion" i så fall ha med utgivningen av nummer 9 att göra?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias Jansson Visa inlägg
    Redaktionen låter hälsa följande:

Tidningarna går utgivningsveckan från Kalmar till Bromma, där de sedan i början av nästkommande vecka (i det här fallet V40) får sina inbladningar och (den här gången) sin inplastning. Därefter följer några spännande dygn hos PostNord.
    Slutsats: Alla svenska medlemmar bör få sin tidning idag fredag eller senast på måndag!

Hälsningar
    Mattias J
    sekr SJK / mod PV
    Noe må ha vært galt enten i Tåg og eller øvrig i SJK.
    Jeg sendte bildemateriale til Tåg (almanackan) via filemail, og en epost direkte til Tåg hvor jeg angav hva som ble sendt. Dagen før nedlastingsfristen var det enda ikke noen reaksjon, så jeg sendte da lenken videre til info@sjk.se som er angitt som kontaktadresse for SJK.

Ingen respons fra den adressen heller.

Ut fra det vil jeg tro at både tag@sjk.se og info@sjk.se er ubetjent for tiden.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Noe må ha vært galt enten i Tåg og eller øvrig i SJK.
    Jeg sendte bildemateriale til Tåg (almanackan) via filemail, og en epost direkte til Tåg hvor jeg angav hva som ble sendt. Dagen før nedlastingsfristen var det enda ikke noen reaksjon, så jeg sendte da lenken videre til info@sjk.se som er angitt som kontaktadresse for SJK.

Ingen respons fra den adressen heller.

Ut fra det vil jeg tro at både tag@sjk.se og info@sjk.se er ubetjent for tiden.
    Det kom ju ett svar på förra inlägget du skrev om detta att man hade valt ut bilder så någon måste ju ha kollat.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Det kom ju ett svar på förra inlägget du skrev om detta att man hade valt ut bilder så någon måste ju ha kollat.
    Til almanacken ja..

Men min forsendelse inneholdt mer og det stod i mail sendt. Det var også bilder som kunne brukes i nyhetsspalten.

Men i og med at filene aldri ble hentet så vet man ikke hva man avslo å bruke.

Ikke noe problem for meg. Eg tar pointet og sender ikke materiale uoppfordret flere ganger.

Medlem
    mar 2018

Vecka 40 har gått till ända och Tåg nådde aldrig min brevlåda. Däremot låg häpnadsväckande nog den nya tidningen på sätet bredvid mig i Blå Tåget, då jag steg ombord i förmiddags. De timmar jag inte tillbringade i restaurangvagnen kunde därför delvis fyllas med att läsa nummer 9. Jag kan konstatera att tidningen i detta nummer gjort en halvhalt på utvecklingsstegen mot renodlad klubbtidning.

Förresten verkar Blå Tåget bita sig i tummen i sin ambition att ge företräde åt 1 klassresenärerna i restaurangvagnen. I dag var alla de sju "fyrorna" reserverade men tomma förbi Töreboda innan jag efter en titt i 1 klassvagnen kunde informera serveringspersonalen om att där fanns bara sex personer.

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: En evighet sedan jag fick senaste numret av Tåg.

Vecka 40 har gått till ända och Tåg nådde aldrig min brevlåda. Däremot låg häpnadsväckande nog den nya tidningen på sätet bredvid mig i Blå Tåget, då jag steg ombord i förmiddags. De timmar jag inte tillbringade i restaurangvagnen kunde därför delvis fyllas med att läsa nummer 9. Jag kan konstatera att tidningen i detta nummer gjort en halvhalt på utvecklingsstegen mot renodlad klubbtidning.

Förresten verkar Blå Tåget bita sig i tummen i sin ambition att ge företräde åt 1 klassresenärerna i restaurangvagnen. I dag var alla de sju "fyrorna" reserverade men tomma förbi Töreboda innan jag efter en titt i 1 klassvagnen kunde informera serveringspersonalen om att där fanns bara sex personer.
    Intressant spaning ombord på Blå tåget idag. Är alltså de sju 'fyrorna' alltid reserverade för 1 klasspassagerarna oavsett beläggning i 1 klass? Det verkar onekligen kontraproduktivt att göra så här. Är det en officiell policy man har för restaurangvagnen?

Vad betyder 'renodlad klubbtidning'? Visserligen är Tåg en del av medlemskapet i SJK men tidningen säljs ju öppet i handeln till även icke medlemmar. Så därför undrar jag vad som menas? Är det något speciellt innehåll som prioriteras?

undrar den nyfikne på kungens holme 😊

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Intressant spaning ombord på Blå tåget idag. Är alltså de sju 'fyrorna' alltid reserverade för 1 klasspassagerarna oavsett beläggning i 1 klass? Det verkar onekligen kontraproduktivt att göra så här. Är det en officiell policy man har för restaurangvagnen?
    Fast det är väl egentligen inte mycket konstigare än att hela 1 kl-utrymmet är reserverat för fåtaliga 1 kl-resenärer även om 2 kl är överfull?

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Fast det är väl egentligen inte mycket konstigare än att hela 1 kl-utrymmet är reserverat för fåtaliga 1 kl-resenärer även om 2 kl är överfull?
    Kanske inte. Men nog ligger det väl ändå något i att det borde vara kontraproduktivt att låta 28 platser stå tomma för eventualiteten att någon av sex möjliga skulle få för sig att äta?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Kanske inte. Men nog ligger det väl ändå något i att det borde vara kontraproduktivt att låta 28 platser stå tomma för eventualiteten att någon av sex möjliga skulle få för sig att äta?
    En fördel med restaurangvagnen är ju att det inte finns någon fast delning mellan platser för exempelvis 1 kl resp 2 kl till skillnad mot när det gäller själva sittplatserna. Självklart bör man använda flexibiliteten i fördelningen av restaurangvagnsplatserna.

1. Klass
    Medlem
    jul 2018

Tåg är på väg ut. Anledningen till att den är några dagar senare än beräknat är att vi inväntade en rykande färsk rapport från InnoTrans.
    /Redaktionen

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Tågredaktionen Visa inlägg
    Tåg är på väg ut. Anledningen till att den är några dagar senare än beräknat är att vi inväntade en rykande färsk rapport från InnoTrans.
    /Redaktionen
    Mitt exemplar kom för ett par timmar sedan i brevlådan, vilket stämmer med det Mattias skrev i förra veckan.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-10-08 klockan 12:36:34.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Göteborg ligger nog en dagsresa från Stockholm - åtminstone för (inte med!) Tåg, här har den inte synts till

Ej aktiv
    Medlem
    feb 2018

Till postnummer 113 53 kom TÅG idag. Det var två bilagor men tidningen var inte inplastad.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Hej

Ingen TÅG-tidning i dag 2018-10-08 som utlovats

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av stinsx Visa inlägg
    Till postnummer 113 53 kom TÅG idag. Det var två bilagor men tidningen var inte inplastad.
    Två bilagor? I mitt ex var det bara en...

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •