Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Passagerarstatistik för Kungsbackapendelns stationer?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Passagerarstatistik för Kungsbackapendelns stationer?

Jag funderar på vilka stationer längs Kungsbackapendeln som har flest av/påstigande men jag hittar inget när jag googlar. Är det någon här som har hyfsat färsk statistik?

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Passagerarstatistik för Kungsbackapendelns stationer?

Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Jag funderar på vilka stationer längs Kungsbackapendeln som har flest av/påstigande men jag hittar inget när jag googlar. Är det någon här som har hyfsat färsk statistik?
    Färsk har jag inte, men en gammal version av Wikipedia har sådan statistik för 1997-2003 hämtad från Banportalen. Banportalens info verkar flyttats till Trafikverkets loginsidor. Någon kanske har möjlighet att logga in där?

Göteborg C 15000 båda pendeltågslinjer ihop.
    Liseberg 1500
    Mölndal 3500
    Kållered 2000
    Lindome 2300
    Anneberg 600
    Hede 300
    Kungsbacka 5000

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Färsk har jag inte, men en gammal version av Wikipedia har sådan statistik för 1997-2003 hämtad från Banportalen. Banportalens info verkar flyttats till Trafikverkets loginsidor. Någon kanske har möjlighet att logga in där?

Göteborg C 15000 båda pendeltågslinjer ihop.
    Liseberg 1500
    Mölndal 3500
    Kållered 2000
    Lindome 2300
    Anneberg 600
    Hede 300
    Kungsbacka 5000
    En grov gissning är att siffran för Hede bör ha ökat relativt övriga stationer. P g a nybyggnad och etableringar.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    En grov gissning är att siffran för Hede bör ha ökat relativt övriga stationer. P g a nybyggnad och etableringar.
    Hedes underlag baseras mycket på billister, eftersom det inte finns bostäder i närheter. Det är nästan bara industrier och köpcenter inom en kilometer.
    Jag räknar till cirka 700 parkeringsrutor runt stationen, vilket kan ge 1.400 på och avstigningar plus de som åker stadsbuss 2 och de som cyklar.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •