Idag bar det av med Rhbs regionala tåg t/r Chur-Tirano
Dagens resa mot Tirano började med Rhbs Interregio 8:58 från Chur mot St:Moritz med byte i Samedan
Som synes bestod tåget av en ny Allegra-motorvagn 3501 och en av Rhbs nya stammar med 6 passagerarvagnar
Dags för en tur över välkända Landwasserviadukt utanför Filisur
Efter tågbyte både i Samedan och Pontresina var det, det här tågsätter bestående av en Allegra-motorvagn och 5 pass-vagnar, vi satt i näst sista.
Svårt att klaga på vyerna
Efter Brusio var det dags för den välkända Brusiospiralen
Här rullar vi in i Tirano där man kör bland biltrafiken, här tar man vänster rakt över rondellen
Här kommer ett ankommande Regionaltåg igenom rondellen i Tirano, med 2 äldre motorvagnar som dragande, nr 53 och nr 55, dessa kommer vi senare att åka i avgången 15:00 från Chur till Pontresina
14:25 avgången med Bernina-Express mot Chur har precis lämnat Tirano station
Efter ett byte i Pontresina åkte vi till Scuol-Tarasp där vi bytte till ett Interregiotåg via den 19058m långa Vereina Tunnel (invigd 1999).
Tåget drogs av det här ledade, 6 axlade loket i form av 3 boggier. Loket med nummer 704 togs i trafik 3 februari 1965 och tåget tog oss till Landquart
Avslutningsvis så tog den här Stadler GTW motorvagnen från Thurbo, Die Regionalbahn oss "hem" till Chur (någon som kan bidra med operatör?)
Imorgon är det dags att lämna de små smala röda tågen och bege sig mot nya länder på resan
Enjoy!