Hej!
Den här veckan är en god vän och jag ute på en Interrailresa i Europa.
Bilderna är tagna både med min Iphone 8 och min Nikon J1

Resan började imorse 07:20 genom att fuska med SK605 Arlanda-Zurich för att vinna massor av tid
Vid ankomst Zurich Flughafen blev det S-bahn in till Zurich B

Väl inne i Zurich så fastnade lite olika modeller av spårvagnar i staden

12:00 Skulle den här ICE1 med tågnummer 72 gå mot Basel och vidare till Hamburg-Altona

12:09 var det dags för det här IR-tåget mot bla S:t Gallen

Sen kom den här Flirtmotorvagnen i ett ankommande tåg

Själva tog vi IC 568 som bestod av den här tågstammen som innehöll en hög med dubbeldäckarvagnar och 2 st envåningsvagnar till Basel SBB

I Basel är det tydligen 2 operatörer som bedriver spårvagnstrafiken, BVB och BLT, på denna bild är dem båda representerade

En tur på den gränsöverskridande linje 3 till Gare Sant-Luis i Frankrike skedde givetvis också

På den andra gränsöverskridande linjen (8) hittade vi till Wheil Am Rhein i Tyskland, där bland annat det här lastbilståget stod på godsbangården

Det här Re tåget i riktining Basel gör uppehåll vid stationen medan en norrgående ICE 3 maskin mot okänt mål försvinner i fjärran

Dagen avslutade med en tur med en av BLT.s vagnar på insatslinje 17 till Oberwil, där delar av spårvägen räknas som järnväg med bla järnvägssignaler osv

Det var allt från första dagen på Interrailresan, imorgon bär det av mot nya mål!