Blå Tåget höjer priset rejält nu i oktober. 2kl höjs med 41% och priset i 1kl höjs med 46%. Från 4 oktober kostar Göteborg-Stockholm 850kr/1100kr.
Vill Blå Tåget börja tjäna pengar?
Blå Tåget
Blå Tåget höjer priset rejält nu i oktober. 2kl höjs med 41% och priset i 1kl höjs med 46%. Från 4 oktober kostar Göteborg-Stockholm 850kr/1100kr.
Vill Blå Tåget börja tjäna pengar?
Blå Tåget
Om vi tittar på bolagets nyckeltal genom åren så tycker jag det framgår att man haft ekonomer anställda - eller anlitat externt - under hela den tid man varit verksam...
/TKO
Nja, 2016 drog tillsynsmyndigheten in säkerhetsintyget efter revision, vilket ledde till att intäkterna försvann. Att få tillbaka det på rimligt sätt gick uppenbarligen inte och det slutade med att de började köpa tågdragning av Hector Rail istället.
Tillägg: Sedan har ju sfären innehållit flera företag, bl a med någon form av personaluthyrning. Ett då aktuellt sådant sattes i konkurs om jag inte missminner mig.
Tillägg2: Detta ledde också till att Trafikverket ansåg att tåglägena för innevarande tågplan var förbrukade. Allt det här diskuterades en hel del i (förra) PV när det var aktuellt.
Senast redigerat av ztenlund den 2018-10-01 klockan 13:35:16.
Senast redigerat av TKO den 2018-10-01 klockan 13:47:42.
Det varierar beroende på efterfrågan. I morgon flnns för X2000 Stockholm-Göteborg biljetter för 365kr på första avgång och sedan på ytterligare några avgångar samma dag. Onsdag i Oktober är ju ingen stor resdag.
Men de angivna priserna för Blå tåget är ju anmärkningsvärt höga , SJ snittpris för tåg i egen affär är ganska precis 1kr/km men där finns ju många varianter.
Hallåååå, hur lyckas ni få fram de angivna höga priserna GBG-Sthlm? Jag får bara fram högst humana priser, ned mot 250 i 2kl. Vad gör jag för fel?
Har hört ryktas att man inte säkert vet om man vill köra och därför sett till att ha låg bokningsgrad genom höga priser tills man bestämt sig. Kanske bara är rykten men såg själv när jag kollade häromdagen att man var ett par hundralappar dyrare i 2 klass än SJ i 1 klass med nästan samma ankomsttid till Sthlm
Senast redigerat av Lennart Petersen den 2018-10-05 klockan 20:35:49.
Man lämnar Uppsala och börjar köra via Västerås i T19.
Granskning av spårtrafiken från ett Uppsalaperspektiv