Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Banarbete Mjölby - Hallsberg 29-30/9?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Banarbete Mjölby - Hallsberg 29-30/9?

Det står på Östgötatrafikens hemsida (från och med idag) att trafiken mellan Mjölby och Motala är ersatt med buss.

Det intressanta (som jag inte sett publicerats någonstans) är att det även blir trafik Norrköping - Hallsberg - Örebro (och norrut) igen, den här helgen, enligt SJs hemsida och Resrobot.

Senast redigerat av pml den 2018-09-27 klockan 18:11:05.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Banarbete Mjölby - Hallsberg 29-30/9?

Citat Ursprungligen postat av pml Visa inlägg
    Det står på Östgötatrafikens hemsida (från och med idag) att trafiken mellan Mjölby och Motala är ersatt med buss.

Det intressanta (som jag inte sett publicerats någonstans) är att det även blir trafik Norrköping - Hallsberg - Örebro (och norrut) igen, den här helgen, enligt SJs hemsida och Resrobot.
    Det börjar tydligen bli rutin att man vid stopp någonstans mellan Mjölby och Hallsberg leder om tågen till Norrköping på det sättet.
    Och det är väl bra att man gör på samma sätt, då är det säkert fler resenärer som känner till och förstår (och utnyttjar) möjligheten.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det börjar tydligen bli rutin att man vid stopp någonstans mellan Mjölby och Hallsberg leder om tågen till Norrköping på det sättet.
    Och det är väl bra att man gör på samma sätt, då är det säkert fler resenärer som känner till och förstår (och utnyttjar) möjligheten.
    Det är ju en enkel möjlighet nu när det är SJAB som kör TiB-tågen. Händer det dessutom under samma tidtabelsperiod, kan man ju enkelt plocka fram ett tidigare upplägg.
    Förra operatören skulle nog bara sett det som en kostnad och besvärligt.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Banarbetet (ställverksbyte i Skänninge och Fågelsta) är inställt denna helgen av för mig okänd orsak, dock så är tågen fortsatt inställda över helgen på sträckan. Jag vet dock inte om sträckan är öppen för trafik ändå även om det nu inte har rullat något tåg sedan i förmiddags.

Har även en hemsida med blandade bilder på adress: http://www.tobbebilder.se

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Tobias Visa inlägg
    Banarbetet (ställverksbyte i Skänninge och Fågelsta) är inställt denna helgen av för mig okänd orsak, dock så är tågen fortsatt inställda över helgen på sträckan. Jag vet dock inte om sträckan är öppen för trafik ändå även om det nu inte har rullat något tåg sedan i förmiddags.
    Gissar att man gör andra arbeten med banan också. Godstågen kör via Katrineholm. http://jvgfoto.se/trafikinfo/tag/?nr=41016&tpl=Mt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •