Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Idag för 13 år sedan – Gammal X1 på ny bro

  1. #1
    1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017
    Inlägg
    1 284

    Idag för 13 år sedan – Gammal X1 på ny bro

    År 2005 hade den nya Årstabron öppnats och all trafik rullade över den medan den gamla bron renoverades.


    Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

  2. #2
    Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017
    Inlägg
    1 078

    Sv: Idag för 13 år sedan – Gammal X1 på ny bro

    Citat Ursprungligen postat av Jan L Visa inlägg
    År 2005 hade den nya Årstabron öppnats och all trafik rullade över den medan den gamla bron renoverades.

    Vad bra att du (och andra) genom åren envisats med att ta sådana här "ointressanta vardagsbilder" för innan man vet ordet av så är beteckningen inom citationstecknen fullständigt föråldrad och man sitter här och tycker att det är intressant att se. (Fortsätt är du snäll!)


  3. #3
    Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    818

    Sv: Idag för 13 år sedan – Gammal X1 på ny bro

    ...och nu möts åter igen pendeltågen på Nya Årstabron, som är reserverad för trafik till och från Citybanan.


  4. #4
    Ej aktiv
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    292

    Sv: Idag för 13 år sedan – Gammal X1 på ny bro

    Nyligen har Trafikverket applicerat sin nya staketpolicy även på denna bro. Eftersom det befintliga staketet, som redan det är väl högt, inte verkar duga, så skruvar man upp ytterligare ett - av standardmodell - utanpå det befintliga. Så nu blir det en högst påtaglig visuell barriär mellan gångbana och spårområde. Har man helt glömt begreppet banestetik? Har man samrått med staden? I andra sammanhang skryter man om denna bro, tillsammans med den gamla, som ett arkitektoniskt mästerverk, men här vanvårdar man byggnadsverket.



  5. #5
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    8 946

    Sv: Idag för 13 år sedan – Gammal X1 på ny bro

    Citat Ursprungligen postat av stinsx Visa inlägg
    Nyligen har Trafikverket applicerat sin nya staketpolicy även på denna bro. Eftersom det befintliga staketet, som redan det är väl högt, inte verkar duga, så skruvar man upp ytterligare ett - av standardmodell - utanpå det befintliga. Så nu blir det en högst påtaglig visuell barriär mellan gångbana och spårområde. Har man helt glömt begreppet banestetik? Har man samrått med staden? I andra sammanhang skryter man om denna bro, tillsammans med den gamla, som ett arkitektoniskt mästerverk, men här vanvårdar man byggnadsverket.
    Har du också tillgång till boken Banestetik (ISBN 91-630-2223-0)?

    Den boken borde kunna användas som argument mot ett stängsel som det aktuella. Dessutom pryds framsidan av den äldre Årstabron.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •