Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Filosofiska samtal om Bengt Hammar på skärgårdsbryggan.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Filosofiska samtal om Bengt Hammar på skärgårdsbryggan.

Satt på skärgårdsbryggan och diskuterade vilka aktiviteter vi skulle vilja hitta på under den mörka årstiden. Kom in på Bengt Hammar som var klubbmästare under en massa år i Stockholm. Har alltid beundrat Bengt för hans förmåga att hitta på aktiviteter. Lyckades aldrig lista ut hur han kom på allt och det verkade som om han själv styrde och ställde på SJK Stockholm.
    Vi är ett litet gäng på ca 10 personer plus gäster som försöker hitta på roliga och udda aktiviteter. Någon som vet hur Bengt kom på alla aktiviteter. Var det kontakter eller hade han andra källor där han hittade förslag på aktiviteter.
    Träffar lite då och då andra Sjk are och pratar då ibland om lokalavdelningar på landet som styrs av en ensam klubbmästare. Skulle kanske behövas en klubbmästarkurs eller bara en kurs i hur man hittar på aktiviteter.
    Jag och mina kompisar brukar snylta på pensionärsföreningars aktiviteter och ibland får vi förslag på aktiviteter via olika Facebook sidor. Dessutom hittar vi roliga aktiviteter i gratistidningen som följer med Tåg och Museietidningen som kommer ut samtidigt. Dessvärre har vi några tanter med i gänget så del blir lite för många restauranger, marknader, utomhusteatrar och annat som inte alla killar i gänget gillar.
    Förutom aktiviteter skulle vi behöva hitta billiga hotell eller vandrarhem. Inte helt fel att hitta billiga bra matställen.

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Filosofiska samtal om Bengt Hammar på skärgårdsbryggan.

Bengt Hammar hade ett brett kontaktnät både genom sin hobby och sitt yrke. Dessutom hade han en mycket förstående hustru som backade upp honom till hundra procent. Lägg därtill ett genuint intresse för kollektivtrafik i alla dess former.

Jag håller med om att han saknas, men en sådan person är inte lätt att hitta. Jag minns han telefonsamtal som började med ett glatt "Hej Staffan, det är Bengt Hammar" och sedan kom ett utmärkt förslag till programpunkt på SJK (eller vad det nu rörde sig om). Vi diskuterade detta och jag hjälpte honom med kontakter. Jag var inte ensam om att ha sådan kontakt.

Pensionär. Tidigare anställd vid Trafikrestauranger, SJ och Tågkompaniet.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Filosofiska samtal om Bengt Hammar på skärgårdsbryggan.

Tror inte sånt är så lätt, när alla vill ha allt serverat och ingen vill hjälpa till med något. Samtidigt som alla vill vara helt anonyma...
    Nåja, finns ju annat i livet som väl är. Var o en hittar nog sitt...
    Trådstartare kan ju börja med att starta en klubbmästarkurs då kanske.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •