Resultat 1 till 14 av 14

Ämne: Kolossen i Zürich... (Youtubefynd)

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Kolossen i Zürich... (Youtubefynd)

När jag slötittade på Youtube dök denna film från Zürich upp - mycket intressant tyckte jag.
    (Och en bra språkövning...)

/TKO

- - -
    Medlem
    mar 2018

Sv: Kolossen i Zürich... (Youtubefynd)

Jag får upp att videon inte är tillgänglig.

Robert
    Ej längre aktiv

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Jag får upp att videon inte är tillgänglig.
    Funkar fint för mig.

- - -
    Medlem
    mar 2018

Funkade efter lite pyssel med adressen. Det gick inte att bara kopiera från PV.

Robert
    Ej längre aktiv

Citat Ursprungligen postat av Åke K Visa inlägg
    Funkade efter lite pyssel med adressen. Det gick inte att bara kopiera från PV.
    Varför inte bara klicka på den?

- - -
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Robert Visa inlägg
    Varför inte bara klicka på den?
    Forumet har vissa aversioner mot IE 11.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av TKO Visa inlägg
    När jag slötittade på Youtube dök denna film från Zürich upp - mycket intressant tyckte jag.

/TKO
    Jo, det där är en trevlig liten film, ännu maffigare i verkligheten som en överraskning från ett spårvagnsfönster för länge sedan.

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

ETT (1) svar som hade med filmen att göra, några som handlade om rena praktiska råd, och ett tiotal som bara handlade om subjektiva utlåtande om olika webbläsare. Trist, och återigen precis sådana saker man hade kunnat hoppas slippa.

M J / mod

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Swissmills vs. Nordmills

Intressant att växlingsrörelsen enligt speakerrösten, anses vara en attraktion för hotell och restauranggäster..
    Något liknade fanns ju i Malmö med mjölvagnarna till och från Nordmills kvarn. I Malmö ett störande inslag bara som snabbt avvecklades.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

/TKO
    Jag tycker att det är litet likt Banverkets MAK lok, jag antar att jag har fel?

http://ojs.nu/Bilder/Godstag_2005-06-14/5381.jpg
    Banverkets BV MAK G 1206 DLL 0912D på gamla Örnsköldsvik C.

Senast redigerat av Micael Lindgren den 2018-09-25 klockan 18:49:47.

1. Klass Jan Ls avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Swissmills vs. Nordmills

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Intressant att växlingsrörelsen enligt speakerrösten, anses vara en attraktion för hotell och restauranggäster..
    Något liknade fanns ju i Malmö med mjölvagnarna till och från Nordmills kvarn. I Malmö ett störande inslag bara som snabbt avvecklades.
    Men i Schweiz ställer du inte om till lastbilstransporter ostraffat. Det blir helt enkelt ett j-a liv. Jag har nog tidigare berättat om våra soffor. Hustru L bodde då i andra hand i en låt mig säga sparsamt möblerad lägenhet i Zürich. I Stockholm fanns två förvisso slitna men ändå soffor som skulle kunna göra tjänst i ett eller annat år i edsförbundet. En mycket god vän fixade en bra transport från Stockholm till Zürich. Sofforna gick på lastbil från Sverige till Basel, men sen blev det stopp. Omlastning till tåg för transport till Zürich, tio mil bort. Sedan blev det lastbil igen och till sist backade Cargo Domicils lastbil upp för lilla Schleifergasse med sofforna. Att frakta två bättre begagnade soffor från Basel till Zürich med lastbil fanns uppenbarligen inte på kartan...

Det är resan som är målet. Hemstation Sst.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Trevligt, det är en bra film. Jobbade i krokarna mellan 2007 och 2017, så fyller på med några stillbilder:

Lite tidigare, med mer personal med på turen på Hardstrasse (28.8.2009)

Ibland står det något vägen, då ljuder det i hela Zürich-West och det brukar inte dröja länge innan någon kommer (12.3.2008)

(12.3.2008)
    Såja, fritt

Väntar på att korsa spårvägen vid Escher-Wyss-Platz (14.8.2015)

Med många vagnar att hämta kan väntan sedan bli lång även för fotfolket och spårvagnarna (14.8.2015)

Industripåren på min första bild har numera flyttats till andra sidan för att inte korsa spårvägslinje 4 som går under Hardbrücke (12.1.2016)

Nästa ombyggnad för linje 8 (som nu går rakt fram under Hardbrücke), industrispåret rätades samtidigt ut lite i korsningen till höger (15.8.2016)

Moderator Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Det var väl då fan att det inte ska gå fram att det INTE är något att mer tjata om huruvida olika operativsystem är bra eller dåliga! I alla fall inte att slå varandra i skallen med sina subjektiva uppfattningar!

Två gånger har nu folk försökt fortsätta tjafset fast det har raderats. Fler tillfällen kommer det inte att bli, iså fall blir det varningar, därefter tidsbegränsade avstängningar från forumet. Om en uppfattning om ett operativsystem är så förbannat viktig att få tjafsa vidare om så kom nu i alla fall ihåg vilka konsekvenserna blir!

Mattias J / mod

Moderator
    Medlem
    mar 2018

Trots tillsägelser, påhopp och pajkastning som lett till att tråden har hamnat ur spår, verkar ingen bry sig.
    Därför stänger jag tråden nu.

Senast redigerat av Per No den 2018-09-27 klockan 07:15:24.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •