Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Personalbyten på nattåg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Personalbyten på nattåg

Hej!
    Var sker personalbytena på nattågen? Tänker framför allt på nattågen till övre Norrland och Jämtland.

/Limpan

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Personalbyten på nattåg

Citat Ursprungligen postat av Limpan Visa inlägg
    Hej!
    Var sker personalbytena på nattågen? Tänker framför allt på nattågen till övre Norrland och Jämtland.
    Vid senaste resa till/från "övre Norrland" var det personalbyten i Sundsvall och Umeå samt förarbyte även i Gävle. Samt annan personal på sträckan Luleå-Narvik och omvänt.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

De gånger jag har åkt Nattåget till och från Luleå har jag noterat att de inte byter all personal och verkar vara lite mer personal på vissa sträckor. En del av personalen har åkt tur och retur mellan Luleå och Göteborg men har då "sovit" ombord. Tittar man lite på hur tågen går kan man ju säga att personal från Umeå kan åka med tåg 92 från Umeå och sen tillbaka med tåg 91 från Luleå till Umeå. Personal i Luleå kan åka Luleå-Umeå-Luleå genom att åka med den delen av tåget från Narvik (93) som går från Luleå på kvällen och sen hem med tåg 94 från Umeå.

Tåget till Narvik sätts ju ihop i boden med ett tåg som går från Luleå så det är ju ganska logiskt man har personal från Luleå på det tåget.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av mry Visa inlägg
    De gånger jag har åkt Nattåget till och från Luleå har jag noterat att de inte byter all personal och verkar vara lite mer personal på vissa sträckor. En del av personalen har åkt tur och retur mellan Luleå och Göteborg men har då "sovit" ombord. Tittar man lite på hur tågen går kan man ju säga att personal från Umeå kan åka med tåg 92 från Umeå och sen tillbaka med tåg 91 från Luleå till Umeå. Personal i Luleå kan åka Luleå-Umeå-Luleå genom att åka med den delen av tåget från Narvik (93) som går från Luleå på kvällen och sen hem med tåg 94 från Umeå.

Tåget till Narvik sätts ju ihop i boden med ett tåg som går från Luleå så det är ju ganska logiskt man har personal från Luleå på det tåget.
    Det är nog inte helt ovanligt att man minimerar ombordpersonalen under nattimmarna. Jag vet att åtminstone förr var det så att nattåget mot Malmö fick väckningsförstärkning i Alvesta, lite udda var att uppehållet för detta inte var annonserat.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •