Resultat 1 till 13 av 13

Ämne: 885 i T19

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

885 i T19

Tåglistan https://www.trafikverket.se/contenta...plan_2019.xlsx 885 190805-191214: M-F 07:29 U CST 08:02

Men på SJ.se finns 885 med redan från 10:e december 2018. Vem har rätt?

Senast redigerat av Matterhorn den 2018-09-23 klockan 13:44:19.
    Granskning av spårtrafiken från ett Uppsalaperspektiv

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: 885 i T19

Citat Ursprungligen postat av Matterhorn Visa inlägg
    Tåglistan https://www.trafikverket.se/contenta...lan_2019.xlsx: 885 190805-191214: M-F 07:29 U CST 08:02

Men på SJ.se finns 885 med redan från 10:e december 2018. Vem har rätt?
    I graferna som finns under Konstruktionsläge så anges även att tåget går under våren.
    Jag hade nog ändå litet mest på www.sj.se.

PS. Sen fungerar inte din länk till tåglistan, så jag kan inte kolla om det finns en till rad med den andra gångperioden.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    I graferna som finns under Konstruktionsläge så anges även att tåget går under våren.
    Jag hade nog ändå litet mest på www.sj.se.

PS. Sen fungerar inte din länk till tåglistan, så jag kan inte kolla om det finns en till rad med den andra gångperioden.
    Nu bör länken fungera.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Nu bör länken fungera.
    Ja, där syns den inte, och nu hittade jag att det finns en primär fastställd tågplan och i den grafen står att 885 bara går på hösten.
    SJ lägger ju ut preliminära tider på www.sj.se så antingen försvinner det därifrån, eller så dyker tåget upp i tågplanen i ett senare skede.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Ja, där syns den inte, och nu hittade jag att det finns en primär fastställd tågplan och i den grafen står att 885 bara går på hösten.
    SJ lägger ju ut preliminära tider på www.sj.se så antingen försvinner det därifrån, eller så dyker tåget upp i tågplanen i ett senare skede.
    Det kan hende at SJ har ombestemt seg etter at man la inn søknaden om tågläge og sendt enddring etter april. Da vil eventuelle endringer komme med i endelig fastsatt tågplan som vel publiseres i november en gang. Ref tråden om tågplaner for et par dager siden.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Står som "Ej valbar" måndag 10:e december (till skillnad mot övriga förbindelser närmast före och efter).

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Står som "Ej valbar" måndag 10:e december (till skillnad mot övriga förbindelser närmast före och efter).
    Då var det nog rätt i tåglistan och tåget skall inte gå i vinter/vår, så SJ har snabbt spärrat försäljningen, och om någon dag kommer nog tåget inte att synas längre när man söker tidtabellen (det går inte att uppdatera tidtabellen i sökmotorn i flykten, men man kan spärra försäljningen i flykten).

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Då var det nog rätt i tåglistan och tåget skall inte gå i vinter/vår, så SJ har snabbt spärrat försäljningen, och om någon dag kommer nog tåget inte att synas längre när man söker tidtabellen (det går inte att uppdatera tidtabellen i sökmotorn i flykten, men man kan spärra försäljningen i flykten).
    Borta från SJ.se nu.

Då får det bli IC 13 kl 07.31 tills vidare.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

I juni fanns tåg 885 med från augusti vid sökning på sj.se, men nu är det borttaget igen. Nu ser det i stället ut som att 885 ska börja köras tidigast måndag 4:e november. Då är vi dock så nära T20 att jag misstänker att det inte blir något 885 i T19.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

I juni fanns tåg 885 med från augusti vid sökning på sj.se, men nu är det borttaget igen. Nu ser det i stället ut som att 885 ska börja köras tidigast måndag 4:e november. Då är vi dock så nära T20 att jag misstänker att det inte blir något 885 i T19.
    Man kan fråga sig varför man drar in tåget och just 885 som borde ha god beläggning, med tanke på att alla andra tåg från Uppsala mellan 7 och 8 är högt belastade. Fordonsbrist?

Vad gäller T20 så skulle jag vänta tills nästa konstruktionsläge presenteras. Det som kom ut nu är ett förslag, sedan ska JF granska detta och skicka i sina synpunkter till Trafikverket. I denna granskningsprocess är det vanligt att man hittar olika fel eller att man justerar sådant som man kommit överens om under processen, men inte formellt ändrat.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Fordonsbrist vet jag inte, men sedan uppdateringen av tabell 51 2:a juli så finns 885 med fr o m 4:e november. https://tagtidtabeller.resrobot.se/tidtabell/_14354.pdf

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Fordonsbrist vet jag inte, men sedan uppdateringen av tabell 51 2:a juli så finns 885 med fr o m 4:e november. https://tagtidtabeller.resrobot.se/tidtabell/_14354.pdf
    Jag tror att det är fordonsbrist av ett udda slag. 885 kräver förmodligen att ER1 har satts i trafik. Därmed inte sagt att 885 skulle vara ER1, men väl ett beroende omloppsmässigt. Det nya startdatumet 4 november tyder på det.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Tallberg Visa inlägg
    Jag tror att det är fordonsbrist av ett udda slag. 885 kräver förmodligen att ER1 har satts i trafik. Därmed inte sagt att 885 skulle vara ER1, men väl ett beroende omloppsmässigt. Det nya startdatumet 4 november tyder på det.
    Tyder det på att första tågen med ER1 kan komma senare än början september? Eller missförstår jag?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •