Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Norrlandståg

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Norrlandståg

Hej,
    Jag kikar på tågförbindelser Narvik- Stockholm veckan före Jul i år.

Tåg 95/91 går att boka helt som vanligt.
    Tåg 93 däremot anger "icke bokningsbar" från Narvik. Däremot går det utmärkt att boka från Luleå och söderut. Däremot går tåg 94 att boka precis som vanligt Sthlm- Narvik.

Någon som vet om det finns ett speciellt skäl till detta? Är det fullsatt på sydgående norr om Boden eller parkerar man en mängd med tågsätt uppe i Narvik över julhelgen, eller ???????

Min fundering ligger på om jag skall boka 95 till Boden och så 93 vidare till Stockholm samt ta en pilsner eller två i Boden under väntetiden. Eller om jag skall ligga lågt och vänta på att det ändrar sig. Vad har ni för råd att komma med ?

Jag kan ju alltid köpa avbokningsbara biljetter och ändra med tiden om 93 kommer upp i bokningen, det är ännu ett alternativ.

Senast redigerat av Donkeyman den 2018-09-21 klockan 10:28:54.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Norrlandståg

Citat Ursprungligen postat av Donkeyman Visa inlägg
    Hej,
    Jag kikar på tågförbindelser Narvik- Stockholm veckan före Jul i år.

Tåg 95/91 går att boka helt som vanligt.
    Tåg 93 däremot anger "icke bokningsbar" från Narvik. Däremot går det utmärkt att boka från Luleå och söderut. Däremot går tåg 94 att boka precis som vanligt Sthlm- Narvik.

Någon som vet om det finns ett speciellt skäl till detta? Är det fullsatt på sydgående norr om Boden eller parkerar man en mängd med tågsätt uppe i Narvik över julhelgen, eller ???????

Min fundering ligger på om jag skall boka 95 till Boden och så 93 vidare till Stockholm samt ta en pilsner eller två i Boden under väntetiden. Eller om jag skall ligga lågt och vänta på att det ändrar sig. Vad har ni för råd att komma med ?

Jag kan ju alltid köpa avbokningsbara biljetter och ändra med tiden om 93 kommer upp i bokningen, det är ännu ett alternativ.
    Når jeg klikker på detaljer på forbindelsen med tog 93 den 18. desember så står det at SJ anpasser tidtabellen pga banarbeten... osv..

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Når jeg klikker på detaljer på forbindelsen med tog 93 den 18. desember så står det at SJ anpasser tidtabellen pga banarbeten... osv..
    Kan legge til at det ser likt ut i januar. Så det må være noe mellom Narvik og Boden som gjør at man ikke har fastsatt endelig tidtabell for tog 93.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Intressant är att bara någon dag efter att jag hade fått svar i den här tråden så kom möjligheten att boka tåg 93 upp i SJ:s display. Så nu har jag inhandlat en single sovkupé Narvik- Stockholm Torsdagen den 20.December.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •