Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: I am waiting, I am waiting, oh yeah, oh yeah

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

I am waiting, I am waiting, oh yeah, oh yeah

Ja här blev det till att vänta en stund. Att få stopp vid järnvägsbommar i U.S.A. innebär för det mesta att det blir tid att göra något annat en stund. Långa, långa tåg som i städer inte sällan kör väldigt sakta innebär att ett stopp vid en järnvägsövergång kan bli flera minuters ofrivillig rast för en bilist. Inte mig emot brukar jag tycka. Blir ett utmärkt läge att gå ur bilen, sträcka på benen och knäppa x antal bilder på det långa tåget. Som den här dagen i juni 2015 i Fargo, North Dakota.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: I am waiting, I am waiting, oh yeah, oh yeah

Citat Ursprungligen postat av Mr G Visa inlägg

Ja här blev det till att vänta en stund. Att få stopp vid järnvägsbommar i U.S.A. innebär för det mesta att det blir tid att göra något annat en stund. Långa, långa tåg som i städer inte sällan kör väldigt sakta innebär att ett stopp vid en järnvägsövergång kan bli flera minuters ofrivillig rast för en bilist. Inte mig emot brukar jag tycka. Blir ett utmärkt läge att gå ur bilen, sträcka på benen och knäppa x antal bilder på det långa tåget. Som den här dagen i juni 2015 i Fargo, North Dakota.
    Jo, och det är inte säkert att det går fortare om det är ett persontåg, för då kanske det är 10 minuters stationsuppehåll, med tåget tvärsöver vägen, som denna bild från Santa Barbara hösten 2016 (visad tidigare).

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: I am waiting, I am waiting, oh yeah, oh yeah

Ser man dom här bilderna så får i vart fall jag vibbar av ljuden, den hesa tutan som signalerar av och till samtidigt som klockan klämtar oavbrutet, klonk-klonk-klonk. Och många sådana passager finns det och ibland går tåget mitt i gatan inne i ett samhälle.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •