Resultat 1 till 20 av 20

Ämne: Andra tisdagsbilden

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Andra tisdagsbilden

Vad heter hållplatsen?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Andra tisdagsbilden

Vasaplatsen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Heden ?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Berzeliigatan?

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Vasaplatsen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag kände igen husen men här har nog linje 2 kört "fel" - skall normalt gå tvärs utefter Vasagatan...

Medlem
    nov 2017

Sv: Andra tisdagsbilden - rätt svar

Citat Ursprungligen postat av Per N Visa inlägg
    Vasaplatsen
    Korrekt svar. Vi befinner oss förstås i Göteborg. M29 828 + M28 755 är på väg från Högsbotorp till Mölndal, och datumet är 9 augusti 2015.

Om någon tyckte att jag var ovanligt långsam med att besvara svaren på förra tisdagsbilden (den halvgamla): Orsaken var att Internet plötsligt föll ur i mitt bredband. Jag använde i stället min mobiltelefon, och det var lite att pyssla med innan allt var på plats, särskilt bildkodningen. (Jag har inte TapaTalk, men jag gissar att det skulle vara lättare där.) Till sist kom bredbandets Internet tillbaka, så att denna andra bildfråga kunder skrivas på datorns tangentbord, som jag är van vid.

Medlem
    nov 2017

Jag kände igen husen men här har nog linje 2 kört "fel" - skall normalt gå tvärs utefter Vasagatan...
    Jag har då för mig att linje 2 får Vasagatan österut från Handelshögskolan till Vasaplatsen, och där viker av norrut mot innerstaden, precis på den gata som syns på bilden.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nu var ju bilden tagen 2015 men den normala sträckningen de senare åren (kollade på Västnäts www) är Vasa Viktoriagatan - Vasaplatsen - Valand och då kör man inte på Aschebergsgatan enligt bilden.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Nu var ju bilden tagen 2015 men den normala sträckningen de senare åren (kollade på Västnäts www) är Vasa Viktoriagatan - Vasaplatsen - Valand och då kör man inte på Aschebergsgatan enligt bilden.
    Att tvåans linje för tillfället trafikeras via Valand beror på att Vasabron är under ombyggnad. Den normala vägen är dock via Vasplatsen som på bilden, och kommer att återupptas när brobygget är klart.

Senast redigerat av vetendel den 2018-09-18 klockan 19:39:53.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Just nu går 2an Vasaplatsen-Valand-Brunnsparken pga brorenovering men den normala vägen är Vasaplatsen-Domkyrkan-Brunnsparken dit den ska återkomma i höst enl plan (redan försenad)

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tack för ovan. Då hade jag både rätt och fel. Är i Göteborg då och då och åkte 2:an någon gång före sommaren och hade för mig vi passerade Valand och när tidtabellen sa samma sak så kände jag mig säker...

Per N

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Om någon tyckte att jag var ovanligt långsam med att besvara svaren på förra tisdagsbilden (den halvgamla): Orsaken var att Internet plötsligt föll ur i mitt bredband. Jag använde i stället min mobiltelefon, och det var lite att pyssla med innan allt var på plats, särskilt bildkodningen. (Jag har inte TapaTalk, men jag gissar att det skulle vara lättare där.) Till sist kom bredbandets Internet tillbaka, så att denna andra bildfråga kunder skrivas på datorns tangentbord, som jag är van vid.
    Om detta händer igen kan det vara praktiskt att känna till och behärska möjligheten att använda mobiltelefonen som "hotspot" och på så sätt ge datorn internetförbindelse via mobilen. Bara ett tips.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tack för ovan. Då hade jag både rätt och fel. Är i Göteborg då och då och åkte 2:an någon gång före sommaren och hade för mig vi passerade Valand och när tidtabellen sa samma sak så kände jag mig säker...

Per N
    Det är som sagt en tillfällig omledning pga av ombyggnaden av Vasabron över kanalen vid Grönsakstorget..
    Trafikkontoret har gjort en "Göteborg" , det har dragit ut på tiden lite kan man väl säga , avstängd sedan Juni 2017 och det finns väl ingen riktig prognos när bron ska vara klar idag.

M.V.H Anders.k.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Om detta händer igen kan det vara praktiskt att känna till och behärska möjligheten att använda mobiltelefonen som "hotspot" och på så sätt ge datorn internetförbindelse via mobilen. Bara ett tips.
    Tack för tipset! Nu måste jag rodnande erkänna att jag kände till den möjligheten och till och med hade använt den flera gånger, dock inte för att skriva i Postvagnen. När bredbandet krånglade i går blev jag nervös och glömde alldeles bort att jag den vägen kunde förenkla för mig. Nu ska jag förhoppningsvis aldrig mer glömma det.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders.k. Visa inlägg
    Det är som sagt en tillfällig omledning pga av ombyggnaden av Vasabron över kanalen vid Grönsakstorget..
    Trafikkontoret har gjort en "Göteborg" , det har dragit ut på tiden lite kan man väl säga , avstängd sedan Juni 2017 och det finns väl ingen riktig prognos när bron ska vara klar idag.

M.V.H Anders.k.
    Jodå, det finns en riktig prognos på när trafiken ska vara igång. Februari 2019 säger den.

Att trafikkontoret har gjort en Göteborg är väl inte helt rätt ändå. Man utsåg en entreprenör som inte höll vad den lovat vilket ledde till att man fick häva kontraktet, avbryta entreprenaden och handla upp på nytt. Nu har man en mer välrenomerad aktör.

Detta var inte ens svårt att hitta fakta om. Google ledde mig rätt på andra försöket, för att bespara er det första: http://goteborg.se/vasabron

//T

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Är det en riktig prognos?
    Det är väl den förre entreprenörens prognos - som var så försenad att den blev uppsagd. Nu hoppas Trafikkontoret på "i höst" - den som lever får se...

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Of

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Ber om ursäkt för föregående oavsiktliga post

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Peter Ahlström Visa inlägg
    Är det en riktig prognos?
    Det är väl den förre entreprenörens prognos - som var så försenad att den blev uppsagd. Nu hoppas Trafikkontoret på "i höst" - den som lever får se...
    Enligt ursprungetkontratet med förre entreprenören skulle nya bron väl varit i drift nu. Sidan jag länkade till är kommunens officiella. "Sommarhänget" som varit på den del av Grönsakstorgets hållplats som inte används ska ju bort inför vintern för att sedan inte återkomma.

//T

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •